Ingezonden persbericht

Vivendi integreert e-commerce en relatiemarketing met Blue Martini

Gepersonaliseerde dienstverlening voor 1,5 miljoen klanten via internet, telefoon, e-mail en direct mail

Amsterdam, 12 maart 2003 - Dial, de muziek- en DVD-divisie van het grootste mediabedrijf ter wereld, Vivendi Universal, integreert e-commerce en relatiemarketing met applicaties van Blue Martini Software. Dial gebruikt Blue Martini Commerce ter ondersteuning van www.musicandfilm.fr, de muziek- en DVD-website. Daarnaast gebruikt de divisie Blue Martini Relationship Marketing voor het opzetten van dialogen met klanten via marketingcampagnes, e-mail en direct mail. Ook vervangt Vivendi Universal de bestaande call center-toepassingen door Blue Martini-applicaties. Hierdoor kan het bedrijf de 1,5 miljoen klanten in Frankrijk een consequente klantenservice bieden via diverse verkoopkanalen.

Na een ontwerp- en ontwikkelingsperiode van slechts 90 werkdagen nam Dial de applicaties in gebruik. Sindsdien steeg het online bezoek en nam de gemiddelde waarde van de winkelwagentjes met 15 procent toe.

"Blue Martini biedt een diepgaande functionaliteit voor Customer Relationship Management, die andere leveranciers eenvoudigweg niet kunnen bieden", zegt Michel Bincaz, IT Director van Dial. "De Blue Martini-oplossingen zijn gefundeerd op Intelligent Selling Systems waarmee we informatie en inzichten kunnen omzetten in concrete acties. Hierdoor bedienen we onze klanten beter dan ooit tevoren. Met Blue Martini bieden we onze klanten een veel rijkere ervaring. Bovendien profiteren we van de zeer lage Total Cost of Ownership van klantgerichte applicaties."

Dial gebruikt Blue Martini om bijna 30.000 artikelen te catalogiseren en zet de oplossingen in voor de promotie en verkoop van ongeveer acht miljoen producten per jaar, waaronder CD's, video's en DVD's. Het gebruik van papier en elektronische catalogi - waarvan Dial voorheen gebruikmaakte - werd steeds kostenintensiever. Met de applicaties van Blue Martini verwacht Dial zo'n 25 procent te besparen op product- en catalogusbeheer en op promotiekosten. Dial koos voor Blue Martini vanwege de bewezen schaalbaarheid: de applicaties van Blue Martini kunnen probleemloos vier miljoen orders en tien miljoen bezoekers per jaar verwerken.

Voor de business-to-consumer-website maakt Dial gebruik van Blue Martini Commerce. Hiermee bespaart de divisie op kosten van geprinte catalogi, vergroot ze het online marktaandeel en stroomlijnt ze klantrelatieprocessen. Daarnaast zet Dial Blue Martini Relationship Marketing in om een interactieve dialoog op te zetten met individuele klanten. Deze dialogen worden ondersteund door relevante, gepersonaliseerde interacties via de website, e-mail- en directmailcampagnes. Dit jaar vervangt Dial geleidelijk haar bestaande call center-systeem door Blue Martini Service voor geïntegreerde klantenservice via web en telefoon. Het contact center van Dial verwerkt ongeveer 220.000 klantverzoeken per maand, variërend van eenvoudige vragen of klachten tot complexe orderverwerking. Alle klantvragen zullen afgehandeld worden door servicemedewerkers die gebruikmaken van Blue Martini.

"Dial opereert in een competitieve markt waar alles draait om klantloyaliteit", zegt Monte Zweben, bestuursvoorzitter en CEO van Blue Martini Software. "De Blue Martini-applicaties, gebaseerd op onze Intelligent Selling Solutions, zijn vanaf het begin ontwikkeld om bedrijven te ondersteunen in het leveren van hoogstaande services via elk kanaal. Dial profiteert met deze applicaties van lagere kosten voor content-beheer, marketing en service. Het belangrijkste is echter dat Dial-klanten een betere en aantrekkelijker koopervaring genieten."

Blue Martini Software

Deel: ' Vivendi integreert e-commerce en relatiemarketing met Blue Martini '




Lees ook