Ingezonden persbericht

PERSBERICHT

Vizzavi kiest voor brede inzet business intelligence platform van MicroStrategy

Utrecht, 3 september 2001 - Vizzavi, de multi-access portal (diensten op het gebied van internet, WAP, SMS, en e-mail) van de Vodafone Group, Vivendi Universal en Libertel-Vodafone, gaat het business intelligence platform van MicroStrategy bedrijfsbreed inzetten. Met behulp van dit platform verzamelt Vizzavi informatie over de bezoekers van de Vizzavi-portals en het gebruik van de Vizzavi-diensten. Op basis van de verzamelde informatie kan Vizzavi haar diensten nog beter afstemmen op de wensen van de verschillende doelgroepen.

Naast advisering over de inzet van het business intelligence platform is MicroStrategy ook verantwoordelijk voor de implementatie binnen Vizzavi. Daarnaast biedt MicroStrategy samen met partners Devote en Ibas ondersteuning bij het verder uitbouwen en ontwikkelen van het datawarehouse van Vizzavi.

Vizzavi heeft voor MicroStrategy gekozen omdat de oplossing gebruik maakt van bewezen technologie, schaalbaar is, er standaard analyses en rapportages voorhanden zijn en omdat MicroStrategy locale ondersteuning biedt. Daarnaast biedt het MicroStrategy platform tevens de mogelijkheid van narrowcasting. Ook de professionele advisering en het wederzijdse partnerschap speelden een doorslaggevende rol.

Stephan Trimbos, projectleider bij Vizzavi omschrijft de relatie met MicroStrategy als volgt: "Voor ons was het heel belangrijk dat we konden samenwerken met kundige specialisten die lokaal opereerden. De mensen van MicroStrategy voelden goed aan wat voor soort gegevens wij nodig hadden. De voorbeelden waarmee ze kwamen spraken zeer tot onze verbeelding. Dat stuk flexibiliteit in de beginfase was heel belangrijk. De mensen van MicroStrategy speelden heel goed in op onze situatie."

Over de keuze voor MicroStrategy zegt Trimbos: "Schaalbaarheid en implementatiesnelheid waren bij de keuze voor MicroStrategy heel belangrijk. Schaalbaarheid is geen enkel probleem, op dit moment analyseren we moeiteloos de gegevens van de aangemelde gebruikers. En doordat tachtig procent van onze informatiebehoefte werd gedekt door voorgedefinieerde rapportages konden we heel snel aan de slag. Maar ook de mogelijkheden van narrowcasting zijn voor ons cruciaal. We kunnen zo een heel persoonlijke relatie opbouwen en dat is voor ons belangrijk."

"Wij zijn heel enthousiast over de samenwerking met een jong en dynamisch initiatief als Vizzavi. Zeker bij dit soort activiteiten is het heel belangrijk dat je je doelgroep heel nauwkeurig volgt en dat je manieren vindt om ze aan je te binden.", zegt Wietse Bakker, Senior Consultant MicroStrategy Benelux. "Vizzavi is wat dat betreft een koploper. Ze weten de informatie afkomstig van de MicroStrategy-analyses optimaal te benutten. En je ziet dan ook dat ze steeds weer nieuwe, leuke en creatieve diensten aanbieden via hun portals."

Over Vizzavi
Vizzavi is een 50/50 joint venture tussen Vodafone Group, marktleider op het gebied van mobiele communicatie en Vivendi Universal, Europa's marktleidend media bedrijf. Vizzavi is een multi-acces portal ontwikkeld om consumenten diensten te leveren in een consistent formaat, door heel Europa, op verschillende platforms, inclusief mobiele telefoons, personal computers, televisie en personal digital assistants. Vizzavi is in juli 2000 opgericht en heeft op dit moment PC en mobiele internetsites in Nederland, Groot Brittannie, Frankrijk, Italie, Duitsland, Griekenland en Portugal. Meer informatie is te vinden op www.vizzavi.net .

Over MicroStrategy
MicroStrategy is een toonaangevende leverancier van oplossingen voor business intelligence, analytische CRM en narrowcasting. MicroStrategy levert eveneens bijbehorende opleiding en ondersteuning. Met hulp van MicroStrategy kunnen organisaties de grote hoeveelheid ongeordende operationele data omzetten in bruikbare, inzichtelijke informatie. Deze informatie kan vervolgens via internet, draadloos of via voice communicatie worden verspreid naar gebruikers en omgezet in acties. Het MicroStrategy 7 Business Intelligence Platform is speciaal ontworpen voor internetomgevingen. Het biedt oplossingen voor query, rapportage en geavanceerde analyses. Door informatie via intranet beschikbaar te stellen, zijn medewerkers in staat beslissingen beter te onderbouwen. Organisaties kunnen MicroStrategy 7 ook inzetten om via extranet relaties met klanten en leveranciers op te bouwen en te onderhouden.
MicroStrategy werkt samen met meer dan 200 systeemintegrators, applicatie-ontwikkelaars en platformpartners. Wereldwijd heeft MicroStrategy 1100 klanten, die vanuit veertig kantoren in de Verenigde Staten, Canada, Europa, Zuid-Amerika en Japan worden bediend. De hoofdvestiging bevindt zich in Washington D.C. De Benelux vestiging is in Utrecht. MicroStrategy is genoteerd aan de NASDAQ: MSTR. Meer informatie over MicroStrategy is te vinden op de website: www.microstrategy.nl
In de Benelux heeft MicroStrategy bijvoorbeeld Bruna, Macintosh, Nike, Novartis en WE als klant. Partners in de Benelux zijn o.a: ACA, AMI, CENS, Computer Sciences Corporation, (CSC), CMG, Debis IT-service, Devote, DistrITheek, IBAS, IBM Nederland, Moore, Propulsion, Syntegra en UniXS Solutions

Contact voor de redactie:

MicroStrategy
Janneke Leegstra
Tel. +31 (0)30 - 2408111
GSM 06 51 62 49 18
E-mail: jleegstra@microstrategy.com

Potters PR
Anne-Marie Brouwer
Tel. +31 (0)345 - 501595
E-mail: anne-marie@penb.nl

Vizzavi
Jeroen van Hest
Tel. +31 (0)20 4917856
E-mail: jeroen.vanhest@corp.vizzavi.net


Deel: ' Vizzavi in zee met MicroStrategy '




Lees ook