Vlaaienbakdag Kasteeltuin Oud Valkenburg

Schin op Geul, 20130725 -- Op zondag 28 juli 2013 vindt de jaarlijkse vlaaienbakdag plaats in de kasteeltuin van Oud-Valkenburg, gelegen bij de oprijlaan naar kasteel Schaloen. Deze wordt georganiseerd door vrijwilligers van de IVN-afdeling Valkenburg aan de Geul.

Op deze dag worden er vlaaien gebakken op traditionele wijze, zowel in een houtgestookte mobiele oven als in een traditionele bakoven. Er zijn diverse stands te vinden met informatie over bijen, vogels, waterdieren, geologie en meer. De kinderen kunnen mergel bewerken, zelf vlaaitjes bakken of deelnemen aan een speciale speurtocht over bijen. Er is een mandenvlechtster aanwezig die haar talenten toont. De watermolen kan bezichtigd worden, en is in werking. Ook bevriende groene organisaties zijn aanwezig met stands. Verder zijn de stichting SENAHASA en de stichting Slow Food Limburg present.

Bij de informatiestand van IVN Valkenburg krijgt men naast informatie over deze vereniging ook de kans om tegen spotprijzen tweedehands boeken op het gebied van natuur, cultuur en geschiedenis op de kop te tikken. Voor live muziek zorgt een animerende groep accordeonisten. In de watermolen krijgt men uitleg over dit monumentale gebouw. Vlaai en andere consumpties zijn voor een schappelijke prijs verkrijgbaar.

Deel: ' Vlaaienbakdag Kasteeltuin Oud Valkenburg '