Vluchtelingenwerk Nederland

VluchtelingenWerk positief over de Nieuwe Omroep

8 maart 2000

VluchtelingenWerk is positief over de plannen voor de Nieuwe Omroep (DNO).
De Nieuwe Omroep is een initiatief van televisiemaker Aad van den Heuvel, Thijs Chanowski (van Fabeltjeskrant tot nieuwe media) en organisatiedeskundige Walter Etty.

Spannend
Voorzitter Harry van den Bergh van VluchtelingenWerk: 'VluchtelingenWerk vindt de Nieuwe Omroep een spannend en mooi initiatief. Het lijkt ons een prima idee dat de Nederlandse televisiekijker via een nieuwe omroep stelselmatig te maken krijgt met relevante maatschappelijke onderwerpen van deze tijd zoals de mensenrechten en natuur en milieu. VluchtelingenWerk wenst de Nieuwe Omroep dan ook veel succes.'

Maatschappelijke thema's
De Nieuwe Omroep wil aandacht besteden aan maatschappelijke thema's als milieu, mensenrechten en de tegenstelling arm - rijk. De initiatiefnemers stellen zich tot doel gebruik te maken van moderne communicatietechnieken, zodat de kijker zelf programma's kan uitkiezen, op een tijdstip dat het hem het beste uitkomt. Een flexibele programmering moet ruimte bieden op belangrijke gebeurtenissen in te kunnen springen.

Om de status van aspirantomroep te kunnen krijgen moet DNO voor 1 april 50.000 leden hebben. Begin maart hadden zich al meer dan 30.000 mensen aangemeld.

Deel: ' VluchtelingenWerk positief over de Nieuwe Omroep '