VAKBOND NED CABINEPERSONEEL

VNC PERSBERICHT

Schiphol-Oost, 26 mei 1999

VNC TELEURGESTELD OVER BESLUIT BRUSSEL OVER MARTINAIR

"Europa lijkt er vooral te zijn voor de grote
luchtvaartmaatschappijen"

De Vakbond voor Nederlands Cabinepersoneel VNC is uitermate teleurgesteld over het besluit van de Europese Commissie geen toestemming te verlenen voor de overname van het resterende 50 belang in Martinair door KLM.
Het is onbegrijpelijk dat de Commissie geen oog heeft voor het internationale krachtenveld in de charter industrie. Elke dag opnieuw vliegen grote aantallen Nederlandse passagiers met een grote verscheidenheid aan buitenlandse chartermaatschappijen naar hun vakantiebestemming.
De vakantie-industrie wordt gedomineerd door een aantal grote Britse en Duitse touroperators. Deze bezitten veelal hun eigen luchtvaartmaatschappij, daarmee bepalen deze grote spelers de markomstandigheden en prijzen. Dat er een combinatie KLM/Martinair de Nederlandse markt zouden beheersen is daarom onzin.

De VNC betreurt het dat de toekomst van Martinair hiermee wederom ter discussie staat. Dit leidt tot onzekerheid onder het personeel.

Vice-voorzitter Henri Popelier van de VNC: "Europa lijkt er vooral te zijn voor de grote luchtvaartmaatschappijen, daar waar giganten met honderd vliegtuigen of meer hun gang kunnen gaan wordt een Martinair met 15 vliegtuigen in haar toekomst gedwarsboomd."

Woordvoerders in deze is vice-voorzitter Henri Popelier, te bereiken via 020-40 56 222 of via 06 - 513 81 445

26 mei 99 10:46

Deel: ' VNC teleurgesteld over besluit brussel over Martinair '