VNU

VNU GAAT MET DUITSE ONDERNEMING GATRIXX EUROPESE PORTAL MET FINANCIËLE INFORMATIE OPZETTEN

VNU heeft een overeenkomst getekend met Gatrixx AG in Berlijn om samen een portal met financiële informatie op te zetten met verschillende landenversies in de belangrijkste Europese financiële markten.

De nieuwe portal zal aandelenkoersen, bedrijfsnieuws en hoogwaardige onderzoeksgegevens bevatten van alle marktsegmenten met nadruk op de 'high tech'- en internetbedrijven. De eerste Engelse site zal volgens plan in mei worden gelanceerd in Groot-Brittannië. De Franse en Nederlandse sites zullen voor de zomer operationeel zijn, terwijl in het najaar andere landen zullen volgen. De sites van de joint venture zullen nauw samenwerken met de sites van Gatrixx in Duitsland.

De divisie VNU Business Publishing Europe heeft onlangs haar internetactiviteiten in een aparte business unit ondergebracht, VNU Business On-line Europe. Deze business unit is in zes landen actief met de IT-portal 'VNUNet' en met de banensite voor IT-professionals 'IT Jobworld'. Ruim drie maanden geleden heeft VNU een joint venture gevormd met de Amerikaanse onderneming Internet.com, een vooraanstaande leverancier van nieuws en informatie over de internetindustrie.

Het samenwerkingsverband met Gatrixx betekent een verdere belangrijke stap voor de ontwikkeling van de activiteitenportefeuille van VNU Business On-line Europe: de sites met informatie en nieuws over internet en informatietechnologie worden versterkt met sites die doelgerichte financiële informatie aanbieden.

VNU Business Publishing Europe is één van de leidende IT-uitgevers in Europa en actief in Groot-Brittannië, Nederland, Frankrijk, Italië, België en Spanje. Bij de business unit VNU Business On-line Europe werken 120 mensen. De sites waren in februari samen goed voor meer dan 20 miljoen 'page views'.

Gatrixx is één van de vooraanstaande Duitse internetproviders met beursinformatie. De onderneming levert nieuws en informatie zowel over Duitse als over internationale groeifondsen. In februari waren de internetdiensten van Gatrixx (instock.de en finanztreff.de) goed voor ongeveer 50 miljoen 'page views'.

Deel: ' VNU zet Europese portal met financiËle informatie op '