Vobis verder met Mind Multi Media

Nieuwe softwareleverancier

Vianen, 14 mei 1999 --- Vobis Microcomputer heeft Mind Multi Media geselecteerd als de nieuwe softwareleverancier voor haar 50 computerwinkels en superstores. Aanleiding voor de overstap is het faillissement van voorganger Diamond Soft.

In Mind Multi Media heeft Vobis haar nieuwe totaalleverancier gevonden voor games, edutainment en entertainment software. De toelevering van (semi-) professionele software en utilities (zoals antivirus- en faxsoftware) blijft in handen van Computer 2000.

Software maakt een belangrijk deel uit van het assortiment van Vobis. De snelgroeiende keten dankt haar succes voor een belangrijk deel aan de Highscreen Flex-PC-formule waarbij de configuratie wordt vastgesteld die optimaal aansluit bij de wensen en het budget van de gebruiker. Vervolgens wordt deze volgens specificatie gebouwd. Deze Vobis-aanpak maakt dat het verkoopgesprek gaat over de beoogde toepassing en daarmee ook over software, dat dan ook een belangrijk deel van de omzet uitmaakt.

Onderscheidend in de toegevoegde waarde van Mind Multi Media is volgens Vobis Marketing Manager Ward van Kampen het totaalaanbod dat de leverancier kan bieden, de decentrale belevering en de goede ondersteuning van de merchandisers die de Vobis-winkels bezoeken. General Manager Marco Rieke van softwareleverancier Mind Multi Media hecht grote waarde aan de nieuwe samenwerking: "Vobis is de belangrijkste retailer en staat in onze klanten-top-drie. Door de overeenkomst vergroten we sterk de reikwijdte van de producten die we voeren. Dat belang zal alleen maar toenemen omdat deze keten groeit en Vobis haar formule voortdurend aanpast aan de laatste wensen."

Vobis Microcomputer B.V.

Vobis Microcomputer B.V. heeft 50 winkels (waaronder 7 superstores) en een groeiend aantal verkooppunten. Vobis bouwt haar huismerk Highscreen computers naar klantspecificatie, voert standaardconfiguraties van de betere PC-merken en completeert haar assortiment met randapparatuur, software en accessoires van A-merken. Algemene informatie over Vobis is te vinden op de Vobis-website: www.vobis.nl

Voor meer specifieke informatie over dit bericht: Vobis Microcomputer B.V. Cora Kornaat, Marketing Coördinator tel: (0347) 35 85 00

Deel: ' Vobis verder met Mind Multi Media '