Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Gele kaarten voor enkele WK-sites

Voetbalsites vooral op het werk goed bekeken

Utrecht, 14 juni 2002 - Na twee weken voetballen op wereldniveau worden de WK-websites voor bezoekers voelbaar trager. Sommige websites stellen het geduld van bezoekers bijzonder op de proef met responstijden van meer dan 8 seconden.

De www.wksite.nl gaat zelfs door de grens van 13 seconden heen, goed voor een waarschuwing.

Een nieuwkomer in de geteste websites is www.wk-voetbal.nl, krijgt meteen een gele kaart voor wat betreft de responstijden en beschikbaarheid. Deze slechte start was te wijten aan het overstappen naar een andere internethost, zo blijkt. Bezoekers kregen daardoor vaak een scherm te zien waarop werd uitgelegd dat er geen toegang tot de site was. Vooral tijdens de wedstrijden waarin Frankrijk en Duitsland speelden, waren de websites slechter bereikbaar.

Kees van den Brink, Sales Engineer bij Mercury Interactive, die de test uitvoert: "Opvallend is dat de performance van de websites in het weekend hoger is dan door de week. Mijn verklaring is dat mensen in het weekend naar sportuitzendingen op de tv kijken, en door de week op hun werk de WK-verrichtingen volgen."

De trend dat de responstijden van wk-sites toenemen naarmate de WK vordert, zit er nog steeds in. "Komende week beginnen de volgende rondes. Dan zal het weer drukker worden op de WK-sites", meent Van den Brink. "Ik vermoed dat de piekperiodes komende week maandag of dinsdag zullen zijn, als Belgie en Ierland spelen."

De in de test meegenomen voetbalwebsites zijn:
http://www.weekaa.nl
http://www.wk2002.nl/
http://www.deWKsite.nl/
http://www.Fifa.com
http://www.wkupdate.nl
http://www.worldpool2002.com
http://www.wk-voetbal.nl
http://www.wkjapan2002.nl

Mercury Interactive volgt gedurende de WK de prestaties van de genoemde voetbalwebsites en rapporteert wekelijks over de bevindingen op het gebied van beschikbaarheid en responstijden.

De WK voetbal wordt tussen 31 mei en 30 juni gehouden in Korea en Japan. Deze WK is al de internet World Cup genoemd, omdat websites over voetbal veel bezoekers trekken. Zo heeft de officiële WK-site al meer dan 463 miljoen pageviews gehad, meer dan de website van de Olympische Spelen.

Mercury Interactive
Mercury Interactive is sinds 1989 internationaal leverancier van oplossingen voor het continu en geautomatiseerd volgen, testen en analyseren van de prestaties van webapplicaties en bedrijfs-informatiesystemen. De automatische testsoftware en de ondersteunende diensten van het bedrijf helpen bedrijven bij het realiseren en onderhouden van kwalitatief hoogwaardige applicaties. Over de hele wereld zetten gebruikers de oplossingen van Mercury Interactive in om de kosten van apparatuur en de operationele kosten te minimaliseren om zo hun concurrentie-positie significant te verbeteren. Mercury Interactive heeft ruim 10.000 gebruikers, waaronder ontwikkelaars en gebruikers van B2B en B2C e-business systemen, Internet Service Providers (ISP's) en Application Service Providers (ASP's). Uit cijfers van het internationale markt-onderzoeksbureau IDC blijkt dat Mercury Interactive met een aandeel van 45% veruit marktleider is op het gebied van geautomatiseerde testtools.
Mercury Interactive heeft het hoofdkantoor in Sunnyvale (Californië) en vestigingen in meer dan 20 landen. De aandelen van het bedrijf staan onder de naam MERQ genoteerd aan de Nasdaq National Market. Meer informatie over Mercury Interactive is te vinden op www.mercuryinteractive.nl.

Deel: ' Voetbalsites vooral op het werk goed bekeken '




Lees ook