Studiemodel VoIkswagen New Beetle Rsi

(11 Januari 1999)

PERSBERICHT:

Op de Detroit Motor Show presenteert Volkswagen een bijzonder indrukwekkend uitgeruste sportwagen-studie op basis van de New Beetle: de New Beetle RSi.

Het elegante, krachtig ogende, in zilvergrijs-metallic gespoten studiemodel trekt vooral de aandacht door de met 140 millimeter verbrede spatborden (de voor en achter spatborden zijn door brede zijdorpels verbonden) en door de imposante voor- en achterzijde. In de imposante spoiler aan de voorzijde - met grote luchtinlaten - zijn twee extra koplampen gemonteerd. De achterzijde van de New Beetle RSi wordt gedomineerd door een grote achterspoiler en de voluminieuze spatborden waaruit twee krachtige uitlaatpijpen steken. De dakpartij toont langer door gespoten banen in de voor- en achterruit. Deze omvangrijke uiterlijke maatregelen geven de New Beetle RSi de flair van een hoogwaardige sportwagen.

De kracht van de V6-motor wordt via de zesversnellingsbak en de van Volkswagen bekende 4motion-aandrijving met Haldex-koppeling overgebracht op de grote wielen. Voor een toereikende wegligging zorgen banden in de maat 255/45 R 18 met 9 J x 18-inch lichtmetalen velgen.

In het sportief-elegant uitgeruste interieur domineren de sportstoelen die bekleed zijn met zwart/rood leer. Voor talrijke details werden hoogwaardige materialen zoals aluminium en carbon gebruikt. Nieuw ontworpen instrumenten alsmede extra displays in het dak van de auto voorzien de bestuurder van alle belangrijke informatie. Het centrale instrument is de toerenteller waarin een digitale kilometerteller is geïntegreerd.

Over een eventuele serieproductie van een dergelijke sportieve Super-New Beetle is nog geen beslissing genomen.

Tijdens de Detroit Motor Show is eveneens bekend gemaakt de 'North American Car of the Year Award' heeft gewonnen.

Deel: ' VoIkswagen presenteert studiemodel New Beetle RSi in Detroit '