Geslaagde beurs voor exposanten, bezoekers en RTB Beurzen

Volop tevredenheid bij organisatie van VISMA 2000

Rotterdam, 26 maart 2000 - Bij de sluiting van de 32 ste Nationale Hengelsportbeurs VISMA 2000 kijkt zowel de organisatie als de aanwezige exposanten met blijdschap terug naar de afgelopen vijf dagen die zich kenmerkten met een paar mooie lentedagen. Bij bijna 45.000 bezoekers hoorden men tevreden uitspraken als: veel aanbod, mooie opbouw, veel te zien én te doen, 'koopje gedaan' en 'ik weet weer wat meer'. Zo heeft elke partij goede zaken gedaan. De commerciële deelnemers zagen behoorlijke verkoopsresultaten en de verenigingen als OVB en NVVS waren erg blij met de belangstelling voor hun stand. Zelfs voor het vistheater was het 'knokken' voor een
plaatsje op de tribune.

Voor de NVVS was deze beurs extra belangrijk in hun jubileumjaar. Zij hadden speciaal voor Visma 2000 een jeugdplein ontworpen en bemand. Door de jeugd te interesseren voor het sportvissen blijft het voor hen mogelijk om nieuwe leden te werven voor de sportvisverenigingen. De beurs is dan ook het belangrijkste en grootste publieksmedium binnen de branche om contacten te leggen. Op het jeugdplein konden van 7 tot 12 jaar zelf leren tuigjes binden of leren vliegbinden. Een enkeling durfde het aan om de techniek vliegvissen te proberen. Onder begeleiding van 50 à 60 vrijwilligers per dag werd de beurs voor circa 800 kinderen niet alleen een kijk-evenement maar ook een doe-evenement.

Weetjes en kennis
Het programma van het vistheater was een bron van weetjes en kennis. Er werden onderwerpen behandeld als 'voergeheimen', vissen met zacht kunstaas', 'Snoeken in Zweden', 'Karpertechnieken' en nog veel meer. Gemiddeld waren er tien verschillende lezingen en presentaties per dag. De heer Ed Stoop was hekkensluiter in het programma met het onderwerp 'praktische tips voor aan de waterkant'. Een fanatieke sportvisser hoeft niet tot volgend jaar te wachten om op de hoogte te blijven van zijn of haar sport. Tal van materiaal staat ham of haar ter beschikking. De keuze is groot in (vak)magazines, video's en Cd-rom's. Maar wil men het naadje van het draadje weten, ga dan eens langs bij hengelsportwinkelier in de buurt.

Internet
Bezoekers kunnen nog nagenieten van de beurs op de internet-site: informatie verzamelen over de producten van de exposanten die hun interesse opwekten of gewoonweg bladeren in het fotodagboek van de afgelopen periode. De site is te openen op https://www.rtb.nl/visma2000.
Organisatie
VISMA 2000 is georganiseerd door RTB Beurzen. Naast deze beurs is RTB Beurzen ook verantwoordelijk voor de Woon & Interieurbeurs Binnenhuis 2000 en Buitenshuis 2000, de nationale Tuinbeurs. In het najaar treft u in Ahoy' Rotterdam de beurzen Femina en Sfeer & Interieur (6 tot en met 15 oktober), SkiHapp (19 tot en met 22 oktober) en Cupido aan. Daarnaast organiseert RTB Beurzen ook de vakbeurzen View en Hout. RTB Beurzen is de eerste en enige beursorganisatie die vooralsnog ISO 9002 gecertificeerd is.

Deel: ' Volop tevredenheid bij organisatie van VISMA 2000 '