Voorgedragen journalisten voor de vrede 2011

Uitreiking wisselprijs 18 september in CineTopia te Zoetermeer

leiden en zoetermeer, 20110909 -- Tot en met 3 september zijn de volgende personen voorgedragen als kandidaat voor de wisselprijs Journalist voor de vrede 2011 bij de vredesorganisatie Humanistisch Vredesberaad. (in alfabetische volgorde): Joeri Boom, Bette Dam, Harald Doornbos, Nicole le Fever, Sander van Hoorn, HansJaap Nelissen, Guus Valk.

*De jury, bestaat uit kader- en bestuursleden van het Humanistisch Vredesberaad. Zij zullen deze week uit de lijst genoemde kandidaten een gemotiveerde keuze maken.

Prijsuitreiking vindt plaats op de Internationale dag voor de Vrede, op 18 september 2011, omstreeks 12 uur in Zoetermeer, Utopolis, zaal 6, Oostwaarts 70, Zoetermeer.

*
Het Humanistisch Vredesberaad heeft de ereprijs in het leven geroepen in 2003 na het spraakmakend debat “In de ban van de media”. Waar vooral veel kritiek was op de media als kritiekloos doorgeefluik van de geconstrueerde werkelijkheid.

Profiel: de prijs wordt jaarlijks toegekend aan diegene die zich door onderwerpkeuze, stijl, waarheidsvinding, objectiviteit en onderzoek, vooral over conflictgebieden, onderscheidt in het Nederlandse taalgebied en zodoende een bijdrage levert aan een cultuur van vrede
en rechtvaardigheid.

Eerder werd de prijs toegekend aan Stan van Houcke (2003), Anja Meulenbelt (2004), Mohammed Benzakour (2005), Ramsey Nasr (2006), Koert Lindijer (2007), Arnold Karskens (2008), Minka Nijhuis (2009), Huub Jaspers (2010).

Uitdrukkelijk stelt het Vredesberaad dat de kandidaten geen banden met de stichting hebben of de doelstelling ondersteunen. Het zijn onafhankelijke professionals.

Actuele informatie: www.humanistischvredesberaad.nl

Deel: ' Voorgedragen journalisten voor de vrede 2011 '