16.07.99 Voorgenomen fusie van British Steel en Hoogovens

Niet voor verspreiding, publicatie of distributie in de Verenigde Staten van Amerika, Canada of Noorwegen. Het voorgenomen openbaar bod op de (certificaten van) gewone aandelen Hoogovens zal niet worden gedaan in de Verenigde Staten van Amerika, Canada en Noorwegen.

De besturen van British Steel plc ("British Steel") en Koninklijke Hoogovens N.V. ("Hoogovens") maken bekend dat de Europese Commissie op 15 juli 1999 op grond van artikel 6 (1) (b) van Raadsverordening EG 4064/89 en artikel 66 (2) van het Verdrag van Parijs, heeft besloten dat de voorgenomen fusie verenigbaar is met de gemeenschappelijke markt en dat zij toestemming geeft voor de voorgenomen fusie. Van de US Federal Trade Commission is tevens bevestiging ontvangen dat een vroegtijdige beëindiging van de wachtperiode onder de United States Hart-Scott-Rodino Antitrust Improvements Act van 1976 is verleend met betrekking tot de voorgenomen fusie.

Inlichtingen:

British Steel +44 171 314 5500 John Bowden

Koninklijke Hoogovens +31 (0)251 491307 Corporate Communication

This announcement is not an extension of the proposed public offer for Hoogovens ordinary shares (and depositary receipts therefor), directly or indirectly, in or into the United States, and it will not be permitted to be accepted in or from the United States. Accordingly, no public offer will be made for Hoogovens´s American Depositary Shares.

Deel: ' Voorgenomen fusie van British Steel en Hoogovens '