Sun Microsystems maakt voorlopige cijfers eerste kwartaal bekend

Amersfoort, 8 oktober 2001- Sun Microsystems heeft bekend gemaakt dat, op basis van voorlopige cijfers, de verwachte omzet voor het eerste kwartaal van het fiscale jaar 2001, tussen de US$ 2,7 en 2,9 miljoen zal uitkomen. Het verwachte verlies per aandeel bedraagt tussen de US$ 0,05 en 0,07. Sun kondigt tevens aan dat zij het personeelsbestand met 9% wil terugbrengen. Daarnaast zal consolidering van faciliteiten plaatsvinden. Sun wil met deze maatregelen in het tweede kwartaal een kostenbesparing van ongeveer US$ 500 miljoen realiseren.

Scott McNealy, Chief Executive Officer van Sun Microsystems: De positie van Sun als leidende leverancier van internet- en netwerkoplossingen is sterker dan ooit, maar de huidige economische situatie is gewoon erg lastig. De ICT-sector krimpt in en ook de gebeurtenissen van 11 september hebben nog steeds een behoorlijke impact. Onzekerheden nemen toe, niet alleen in Amerika, maar ook in de rest van de wereld. Om de gezondheid van het bedrijf ook op lange termijn veilig te stellen, voeren we een aantal structurele veranderingen door in de capaciteit. Uiteraard blijven we doorgaan met het ontwikkelen van nieuwe technologieën en producten.

Zoekwoorden:

Deel: ' Voorlopige cijfers eerste kwartaal Sun Microsystems '