Polynorm

4 februari 1999 Voorlopige resultaten Polynorm

Bij de jaarafsluiting van de Duitse minderheidsdeelneming Grau Werkzeug- und Formenbau - fabrikant van grote matrijzen voor de automobielindustrie - zijn eerst thans belangrijke verliezen uit in voorgaande jaren verworven opdrachten aan het licht gekomen. Inmiddels zijn maatregelen genomen en in voorbereiding ter versterking van de organisatie die ertoe moeten leiden dat de resultaten van deze onderneming zullen verbeteren.

De divisie Bouwprodukten heeft de negatieve gevolgen van de invoering van een nieuw automatiseringspakket niet tijdig meer kunnen compenseren. De problemen bij de invoering van het systeem zijn inmiddels opgelost.

De overige activiteiten van de Polynorm Groep op het gebied van plastics, installatieprodukten en automotive hebben goede tot uitstekende resultaten conform de verwachting.

De omzet is in 1998 belangrijk gestegen. De nettowinst van de Polynorm Groep over 1998 zal toenemen ten opzichte van 1997. De definitieve resultaten worden op 25 februari a.s. voor beurs bekend gemaakt.

Directie Polynorm N.V.
Bunschoten, 4 februari 1999