Voorpost voert a.s. woensdag in DenHaag actie bij Italiaanse ambassade

Voorpost voert a.s. woensdagavond in Den Haag actie bij de Italiaanse ambassade ter ondersteuning van Italië en tegen massa-immigratie

Den Haag, 20110322 -- De heel-Nederlandse actiegroep Voorpost zal op woensdagavond 23 maart 2011 actie voeren bij de Italiaanse ambassade. Voorpost wil hiermee haar steun geven aan de Italiaanse bevolking nu er hernieuwde golven economische immigratie op Lampedusa blijven aankomen. Voorpost wil dat de Nederlandse regering werk maakt van een Europese samenwerking die moet zorgdragen voor het beter bewaken en afsluiten van de Europese buitengrenzen. We mogen de zuidelijke landen van ons continent niet in de kou laten staan met deze problematiek. Dus steun Italië, stop massa-immigratie!

De komende tijden verwachten de kenners van Noord-Afrika grote golven gelukszoekers die vanuit Afrika richting Europa zullen komen. Die zullen o.a. via het Italiaanse eiland Lampedusa het Europese vasteland gaan proberen te bereiken. Nu is al het geval dat Nederlanders helpen bij grensbewaking Italië, maar dat is nog onvoldoende. De Nederlandse regering moet een voortrekkende rol spelen binnen het verband van de Europese Unie en daar aandringen op een zo strikt mogelijke grensbewaking.

Italië heeft alle Europese landen samen om honderd miljoen euro gevraagd, om daarmee de noodopvang te financieren, maar tot op heden zonder enig resultaat. Voorpost wil dat binnen Europese gemeenschap het tegenhouden van de komende tsunami aan gelukszoekers een topprioriteit wordt en dat we Italië dit niet alleen laten opknappen.  Daarom een Europese solidariteit tegen een massale toestroom van gelukszoekers.

Voorpost zal actie voeren van 19u30 tot 20u30 naast de Italiaanse ambassade. De actie is aangemeld bij de politie. Florens van der Kooi van Voorpost Nederland zal hierbij een toespraak houden.

Deel: ' Voorpost voert a.s. woensdag in DenHaag actie bij Italiaanse ambassade '