Vitesse Nieuws

Verkiezing Gelderse Sportvrijwilliger 1999
In 1999 wordt voor de derde keer de Verkiezing Gelderse Sportvrijwilliger van het Jaar gehouden. Deze jaarlijks terugkerende verkiezing heeft als doel om het belang van vrijwilligers binnen de ca. 3000 sportverenigingen in Gelderland nadrukkelijker onder de aandacht te brengen. De verkiezing is een initiatief van SBV Vitesse, de Arnhemse Courant/Gelders Dagblad, Omroep Gelderland en de Gelderse Sport Federatie. Er vinden 7 regionale voorronden plaats in november. De winnaars van de voorronden gaan naar de finale op 14 december a.s. in Gelredome.

De voorronde vindt plaats in een `Sportcafé-achtige' setting. De nominerende verenigingen presenteren hun kandidaat aan de regionale jury. De presentatie wordt afgewisseld met (informele) interviews, een muzikaal optreden en de "Vrijwilligers Quiz".

De "Gelderse Sportvrijwilliger van het Jaar" en de overige 6 finalisten krijgen prijzen in natura. De verenigingen die de finalisten hebben genomineerd krijgen aantrekkelijke geldprijzen van ƒ2500,- tot ƒ1000,-. Hoofdprijs in 1999 is het Midnet Tours arrangement voor 2 personen naar een wedstrijd van het Nederlands Elftal tijdens het EK 2000.

Alle Gelderse sportverenigingen hebben inmiddels een nominatieformulier ontvangen. Nominaties kunnen worden ingediend tot 1 oktober 1999.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met John van Boxtel of Hans Lubbers van de Gelderse Sport Federatie (tel: 026 - 4834552/4834562).

Locaties en data van de voorronden
8 november SAZA Sportcentrum, Doetinchem
9 november Quick 1888, Nijmegen