Gemeente Oosterhout

Werkzaamheden Oosttangent worden maandag a.s. voortgezet

Maandag 16 augustus a.s. start de aannemer met de laatste fase van de reconstructie van de Oosttangent. Het betreft dan de aanleg van de rotonde bij de Sint-Antoniuskerk. Gestart wordt met het verwijderen van het asfalt, zodat de riolering en de nutsleidingen vernieuwd kunnen worden. Daarna zal begonnen worden met het daadwerkelijk aanleggen van de rotonde.

De aannemer hanteert vanaf aanstaande maandag een zesdaagse werkweek. Alleen op deze wijze is het mogelijk ervoor te zorgen dat de rotonde voor 3 oktober - de dag van de Ronde van de Molen - (gedeeltelijk) klaar is. De feitelijke openstelling van de rotonde staat gepland voor vrijdag 29 oktober. Daarna zullen er nog wel op en rond het kerkplein bestratingswerkzaamheden plaatsvinden.

Het zal duidelijk zijn dat in de periode tussen 16 augustus en 29 oktober er sprake zal zijn van enig ongemak voor de direct aanwonenden. Gemeente en aannemer vragen daarvoor begrip. Zij zullen proberen het ongemak zo gering mogelijk te houden. Het doorgaand verkeer dient er rekening mee te houden dat de kruising afgesloten is voor alle verkeer. Autoverkeer van en naar Dongen dient gebruik te maken van de Bovensteweg en de Ekelstraat.

Vanaf 16 augustus is de toezichthouder van de gemeente weer iedere werkdag tussen 9.30 en 10.00 uur aanwezig in de keet op de voormalige gemeentewerf.

Oosterhout, 9 augustus 1999

Deel: ' Voortzetting werkzaamheden Oosttangent Oosterhout '