College ter Beoordeling van Geneesmiddelen

September 1999

3 september 1999

dr. J.F.F. Lekkerkerker, voorzitter College ter Beoordeling van Geneesmiddelen, benoemd tot Officier in de Orde van Oranje-Nassau

Op 2 september is dr. J.F.F. Lekkerkerker voorzitter van het College ter Beoordeling van Geneesmiddelen (CBG), benoemd tot Officier in de Orde van Oranje-Nassau. Hij heeft deze onderscheiding ontvangen uit handen van Minister Borst (VWS). dr. Lekkerkerker kreeg de onderscheiding wegens zijn verdiensten voor het CBG en daarmee voor de Nederlandse geneesmiddelenvoorziening.

dr. Lekkerkerker werd in 1974 benoemd als Collegelid, in 1987 werd hij plaatsvervangend voorzitter en in 1991 voorzitter. Naast zijn werkzaamheden voor het CBG is hij ook werkzaam als internist bij het Medisch Spectrum Twente in Enschede. De afgelopen 25 jaar heeft hij belangrijke stappen ondernomen om artsen, apothekers, maar ook de consumenten te informeren over de besluiten van het College en het goed en veilig gebruik van geneesmiddelen.

Deel: ' Voorzitter College Beoordeling Geneesmiddelen onderscheiden '