Gemeente Amersfoort

september 1999

Vrijwilligersprijs voor Stichting Stadscaroussel

De Stichting Stadscaroussel is de trotse winnaar van de eerste Amersfoortse Vrijwilligersprijs. De prijs, een cheque van f 5000,- , werd afgelopen zaterdag uitgereikt tijdens de jaarlijkse Stadsbrunch voor vrijwilligers. De overige drie genomineerden vielen ook in de prijzen.

Zestien Amersfoortse vrijwilligersorganisaties waren uitgenodigd voor de Stadsbrunch. Het evenement bestaat sinds vorig jaar en is bedoeld om vrijwilligers in het zonnetje te zetten en ze te bedanken voor hun belangeloze inzet. De vrijwilligersprijs was dit jaar nieuw. De Stichting Stadscarroussel kreeg de prijs voor de organisatie van gratis culturele activiteiten in de stad. "Door de activiteiten van de Stadscarroussel kunnen veel Amersfoorters gratis in aanraking komen met diverse cultuurvormen. Voor de stad Amersfoort zelf zijn de activiteiten een promotie en zij dragen bij aan een goede sfeer in de stad", aldus het juryrapport. De aanmoedigingsprijs van vijfhonderd gulden ging naar de Thuishulpcentrale Eemland. Bij deze organisatie helpen vrijwilligers mantelzorgers de zorg vol te houden door het werk even over te nemen.

Twee extra prijzen
Projectontwikkelaar Latei centrum voor Wonen en Bouwen, sponsor van de Stadsbrunch, stelde nog twee extra prijzen beschikbaar. Speeltuinvereniging 'Het Kruiskampkwartier' ontving f 2500,- voor haar acitiviteiten. De Stichting Dorpsfeest Hoogland mocht vijfhonderd gulden in ontvangst nemen.

Sociale cement
Vrijwilligerswerk is het sociale cement van de stad. Ruim 18.000 Amersfoortse vrijwilligers zetten zich dagelijks in op het gebied van cultuur, onderwijs, sport en in de zorg- en hulpverlening. Hun werk is van onschatbare waarde. Elk jaar ontvangt telkens een aantal andere vrijwilligersorganisaties een uitnodiging voor de stadsbrunch.

Deel: ' Vrijwilligersprijs voor Stichting Stadscaroussel Amersfoort '