Bloemenbureau Holland

Persberichten - 2000

01-03-2000

Bloemenbureau Holland actief in Rusland en Oekraïne Vrouwendag met Hollandse bloemen

Leiden - Met een winkel in Moskou vol levende bloemen, speciale posters en boeketten voor bijzondere vrouwen schenkt Bloemenbureau Holland bijzondere aandacht aan Vrouwendag. De promotieorganisatie werkt hierin nauw samen met de Nederlandse Ambassades, Bloemenveiling Aalsmeer en drie exporteurs. Zij haken grootschalig in op de feestdag en trachten 8 maart een extra fleurig tintje te geven.

Het is voor het eerst dat het Bloemenbureau actief is met Vrouwendag en gerichte acties ontwikkelt. In Rusland en de Oekraïne zijn 10.000 speciale posters verspreid onder groothandelaren, bloemisten en kiosken. In Moskou is de bloemenwinkel van Galina Pergamenshikova aan de Sretenka Ulitsa voor de gelegenheid ingericht met levende bloemen. Bloemenarrangeur Gary Loen heeft zeven vitrines opgebouwd en voorzien van de mooiste bloemen uit Holland. In de vitrines zijn de kleurrijke bloemen te bewonderen uit het boeket op de speciale Vrouwendag-poster.

Boeketten
Op 4 en 6 maart worden in St. Petersburg, Moskou en Kiev ter gelegenheid van Vrouwendag tachtig posterboeketten uitgereikt aan bijzondere en beroemde vrouwen uit de kunst en cultuur, de politiek en het bedrijfsleven. De boeketten worden uitgereikt door Russische en Nederlandse hoogwaardigheidsbekleders. Hiervan zullen de Russische media uitgebreid verslag doen. Bloemenveiling Aalsmeer verzorgt samen met drie in Aalsmeer gevestigde Rusland-exporteurs (Verbeek en Bol, Blumex en De Gooijer International) de tachtig boeketten. Voor de Nederlandse exporteurs op Rusland - van wie de grootste gevestigd zijn in de Bloemenveiling Aalsmeer) neemt het belang van de Russische markt weer toe, waarbij er vooral belangstelling is voor exclusieve kwaliteitsproducten.

Bloementrend
In de bloemenwinkel introduceert Bloemenbureau Holland in vier andere vitrines de bloementrend voor dit voorjaar. Deze seizoenstrend heeft de naam 'Modern Romance' meegekregen en staat voor bloemwerk in roze en veel wit in combinatie gebruikt met lichte en transparante materialen. Hierdoor ontstaat een romantische trend met een open, fris en optimistisch karakter. Voor elk seizoen geeft Bloemenbureau Holland in verschillende Europese landen de internationale bloementrend aan. Deze trends zijn gerelateerd aan ontwikkelingen in de mode en interieurs en bedoeld als bron van inspiratie voor bloemisten en consumenten.

Terug naar Persberichtenlijst

Deel: ' Vrouwendag met Hollandse bloemen in Rusland '