VSNU

23 maart 2000

VSNU voorzitter Meijerink vertrekt

Rien Meijerink (56), voorzitter van de Vereniging van Universiteiten, vertrekt per 1 augustus bij de VSNU. Vanaf die datum is hij voorzitter van de Raad van Bestuur van het Academisch Ziekenhuis Rotterdam. Op 1 augustus is hij op een paar maanden na vijf jaar werkzaam geweest bij de VSNU.

Rien Meijerink trad op 1 december 1995 aan. Hij was daarvoor onder meer werkzaam als secretaris-generaal bij het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen. Daarmee is hij de eerste VSNU-voorzitter die niet uit de universitaire kring afkomstig was. Vanaf zijn aantreden heeft Meijerink vooral werk gemaakt van een initiërend verenigingsbeleid. In plaats van het reageren op overheidsmaatregelen, heeft hij vooral energie gestoken in het anticiperen hierop. Daarnaast heeft hij zich ingespannen om de VSNU wat meer maatschappelijke inbedding te geven. Over de opvolging van Rien Meijerink is nog niets bekend

Zoekwoorden:

Deel: ' VSNU voorzitter Meijerink vertrekt '