Amsterdam RAI

VTB 99

Date: 25-11-98

VTB 99: Toonaangevend in Tuintrends

Van 25 tot en met 28 januari 1999 vindt in de Jaarbeurs te Utrecht de zeventiende editie van de Vakbeurs voor de Tuinbranche, VTB 99, plaats. Deze beurs is traditiegetrouw hét moment voor professionals uit de tuinbranche om nieuwe ideeën op te doen voor het komende seizoen. De bezoeker ziet er de laatste trends en de nieuwste producten op het gebied van tuininrichting, tuinonderhoud, gereedschappen, tuinontwerpen, decoratie-materialen en levend groen. De organisatie van VTB 99 is in handen van Amsterdam RAI.

'VTB 99 biedt de bezoeker een compleet en actueel aanbod', aldus projectmanager Jan van der Molen. 'De beurs speelt in op de laatste trends in de branche, zoals op dit moment bijvoorbeeld de toenemende aandacht voor decoratiematerialen. Op VTB 99 wordt dan ook ruime aandacht besteed aan nieuwe producten en diensten op het gebied van tuindecoratie. Bovendien worden dit jaar voor het eerst alle decoratie-artikelen gegroepeerd in een hal aangeboden, zodat de bezoeker snel een volledig overzicht krijgt. Ook is er dit jaar weer veel 'levend groen' te zien, zoals bollen, planten, struiken, etc. en er zijn diverse themapaviljoens waarin organisaties zich gezamenlijk presenteren.'

Start van het nieuwe seizoen
De VTB richt zich op professionals, die werkzaam zijn bij onder meer tuin-centra, hoveniersbedrijven, grootwarenhuizen, doe-het-zelfzaken, ijzer-waren- en gereedschapswinkels, bloemen- en plantenzaken, landschaps-inrichters en overheid. Met name voor tuincentra en hoveniersbedrijven vormt de VTB traditiegetrouw de start van het nieuwe seizoen. Jan van der Molen: 'In januari zullen ruim 320 exposanten aanwezig zijn in de Jaarbeurs in Utrecht. Dit brengt de oppervlakte van VTB 99 op ruim 20.000 m2. Ook vanuit het buitenland mogen we wederom op grote belangstelling rekenen. Zo is er dit jaar een Engels landenpaviljoen, georganiseerd door de Gardenex Association. Naast deze Engelse deelname zijn er vele exposanten uit België en Duitsland.'

Hovenierspaviljoen
De Vereniging van Hoveniers en Groenvoorzieners (VHG) is tijdens VTB 99 aanwezig met een paviljoen rond het thema 'Tuinbeleving'. De VHG speelt hiermee in op de resultaten van een onderzoek van de Universiteit Groningen, uitgevoerd in opdracht van de VBTB, waaruit bleek dat er verschillende manieren zijn waarop tuinbezitters hun tuin waarderen en gebruiken. De VHG laat in een 'groene' stand zien hoe hoveniers in kunnen spelen op de verschillende wensen van de opdrachtgevers.

De gezamenlijke presentatie is een initiatief van de VHG, het Hoveniers Informatiecentrum, de Stichting Erkenningen Hoveniers en Plant Publicity Holland, gesponsord door de branchevereniging VBTB.

Stichting Tuinplezier
Nieuw dit jaar is het paviljoen van de Stichting Tuinplezier. Het doel van deze Stichting is het verstrekken van informatie over tuininrichting en tuinonderhoud. In dit paviljoen presenteren diverse A-merken die lid zijn van de Stichting zich gezamenlijk op een stand van 659 m2. De stichting bestaat uit de volgende participanten: Hozelock, Bayer, Hartman, Asef, Hillhout, MBI Beton, Wolf Garten, de Bylandt BV, Bekaert Quality, Hermadix en Edelman.

Gouden Klaverblad en Tuinpluimen
Tijdens de officiële opening van VTB 99 vindt de uitreiking plaats van het 'Gouden Klaverblad'; een onderscheiding voor de persoon of instantie die zich het afgelopen jaar het meest verdienstelijk heeft gemaakt voor de Nederlandse tuinbranche. Naast deze onderscheiding vindt tijdens de beurs de uitreiking van de 'Tuinpluimen' plaats, voor de meest aansprekende noviteiten op de beurs. De Tuinpluimen worden verkozen door het publiek.

Organisatie, openingstijden en toegangsprijzen
VTB 99 vindt plaats van maandag 25 tot en met donderdag 28 januari 1999 in de hallen 7, 8, 9, 10 en 11 van de Koninklijke Nederlandse Jaarbeurs te Utrecht. De organisatie is in handen van Amsterdam RAI, onder auspiciën van de branchevereniging VBTB (Vereniging Belangenbehartiging Tuin-branche), in samenwerking met de Nederlandse Vereniging van Tuincentra, Vereniging van Hoveniers en Groenvoorzieners, en de Stichting Plant Publicity Holland.

De beurs is de eerste drie dagen geopend van 10.00 tot 18.00 uur. De laatste beursdag, donderdag 28 januari, sluit de beurs om 17.00 uur. De toegangsprijs van VTB 99 bedraagt Fl. 35,-. Het toegangsbewijs voor VTB 99 biedt tevens gratis toegang tot RecreaTech 99 en vice versa. RecreaTech is een vakbeurs voor ondernemers uit de recreatiebranche, die gelijktijdig in de Jaarbeurs Utrecht plaatsvindt. Vakbezoekers kunnen zich op uitnodiging van de organisatie of exposanten laten voorregistreren. Als gebruik gemaakt wordt van deze mogelijkheid is de toegang tot beide beurzen voor de vakbezoeker gratis.

Informatie
Voor meer informatie over VTB 99 kan contact worden opgenomen met Amsterdam RAI, projectteam VTB, telefoon 020 - 5491212. Omhoog

Deel: ' VTB 99 Toonaangevend in Tuintrends '