VVCR

VVCR brengt mobiele vrachtauto/bus-simulator op de markt

PRIMEUR IN NEDERLAND

VVCR BRENGT MOBIELE VRACHTAUTO/BUS-SIMULATOR OP DE MARKT

Verkeers Veiligheids Centrum Rozendom (VVCR) in Rijssen en Goes brengt de eerste mobiele interactieve vrachtauto/bus-simulator op de Nederlandse markt. Deze simulator zal tijdens de Bedrijfsauto RAI 2000 van 2 tot en met 12 februari a.s. voor het eerst getoond worden op de gezamenlijke stand, E 125, van Veilig Verkeer Nederland (VVN), Nederlandse onderneming voor energie en milieu (Novem) en VVCR. Met deze simulator kan VVCR opleidingen op lokatie verzorgen voor vrachtauto-, bus- en touringcar-chauffeurs.

De simulator
De mobiele interactieve vrachtauto/bus-simulator heeft de uitvoering van de MAN F2000 en is voorzien van videobeelden en een Seat Motion System. De bediening van de simulator is zeer realistisch. Op korte termijn wordt de simulator uitgebreid naar 120 graden gezichtsveld.

Voor de rijschoolbranche komt een modulair systeem, zodat opleidingen met een simulator ook voor de kleine verkeersscholen mogelijk zijn.

Met de simulator kunnen op iedere gewenste lokatie opleidingen worden verzorgd. De beroepschauffeurs kunnen onder andere te maken krijgen met risicosimulaties, gevarenherkenning, noodremmingen en sliptesten. Deze situaties kunnen worden beïnvloed door slechte weersomstandigheden. Tijdens de BedrijfsautoRAI kunnen deelnemers op de vrachtauto/bus-simulator het Nieuwe Rijden in praktijk brengen.

Het Nieuwe Rijden
Het Nieuwe Rijden is de rijstijl van de 21e eeuw. Een rijstijl die aansluit op de huidige motortechniek waarbij vlot, veilig, comfortabel en energiebewust rijden voorop staan.

VVCR

Verkeers Veiligheids Centrum Rozendom, kortweg VVCR (ISO 9001 gecertificeerd), is al ruim 27 jaar actief op het gebied van verkeersveiligheid voor al het gemotoriseerd verkeer (van auto, motor, motorwagen, truck/oplegger, bus/touringcar tot ambulance, politie en brandweer ). Per jaar volgen zo'n 17.000 cursisten, variërend van beroepschauffeurs tot nieuwelingen op de weg, één van de VVCR-trainingen. De trainingen worden op speciaal uitgeruste centra in Rijssen en Goes verzorgd, maar ook op lokatie. Internationaal geschoolde instructeurs van VVCR geven u op een enthousiaste en verantwoorde wijze de noodzakelijke en/of gewenste kennis en inzichten. De trainingen zijn door de Consumentenbond als beste getest.

----------------------------------------------------------------------

Deel: ' VVCR brengt mobiele bus-simulator op de markt '