VVD steunt JOVD in regulering wietteelt

Tijdens het VVD-congres hebben de leden zich uitgesproken vóór de regulering van wietteelt. Na een jarenlange strijd volgt de VVD hiermee eindelijk de oproep van de JOVD, de jongerenorganisatie van de VVD. “Een wijs en liberaal besluit", aldus JOVD-voorzitter Rutger de Ridder.

De afgelopen weken lieten verschillende VVD-netwerken weten vóór de regulering van wietteelt te zijn. Vooral de zuidelijke netwerken en Amsterdam waren hier duidelijk over en steunden het JOVD-initiatief. “Sinds de jaren ’90 strijden wij al vóór een liberaal beleid over softdrugs. De discussie rondom het reguleren van wietteelt is nu eindelijk beslecht”, aldus De Ridder.

De Ridder: “Met het besluit om wietteelt slimmer te reguleren maakt de VVD Nederland weer een stukje veiliger. De teelt kan nu uit de criminaliteit gehaald worden. Daarnaast kan de productie veel beter gecontroleerd worden wat het voor de burger veiliger maakt om te gebruiken. De VVD stopt hierdoor met moraliseren en verbreekt het taboe op het gebruik van softdrugs voor eens en altijd".

Deel: ' VVD steunt JOVD in regulering wietteelt '