Gemeente Waalwijk

Waalwijk700 komt met een springkussen voor de jonge feestvierders

Springen in het 'luchtkasteel' van de hertog

Iedereen die altijd al eens wilde springen in het 'luchtkasteel' van Hertog Jan II van Brabant, Limburg en Lotharingen kan op zaterdag 1 februari a.s. in winkelcentrum De Els in Waalwijk terecht. Die dag wordt namelijk door Hertog Jan II om 11.00 uur het officiële Waalwijk700-springkussen in gebruik genomen. Plaats van handeling is het centrale pleintje bij Intertoys. Het Waalwijk700-springkussen zal gedurende het jubileumjaar bij de evenementen worden ingezet voor de kleine feestvierders. Springen op het kussen is uiteraard gratis.

Na de opening van het springkussen kan er tot 13.30 uur naar hartelust worden gesprongen. In de nabijheid van het springkussen is een standje te vinden waar de Waalwijk700-producten kunnen worden aangeschaft. Bijzonder aan het springkussen, dat geheel in Waalwijk700-stijl is uitgevoerd, zijn de torentjes op de vier hoeken. Aan deze torentjes zijn Waalwijk700-banieren bevestigd. De torentjes doen in miniatuurvorm dus denken aan de toren van de Sint-Jan, waaraan sinds de opening van het jubileumjaar ook banieren zijn bevestigd.

De feiten

· De afmetingen van het springkussen (in opgeblazen toestand): vier meter breed, vier meter lang en twee meter hoog.
· Het springkussen is uitgevoerd in de Waalwijk700 huisstijl. Op elke hoek van het springkussen is een torentje. Aan die torentjes komen - net zoals aan de Sint-Jan - banieren te hangen.
· Organisatoren van evenementen in het kader van Waalwijk700 kunnen het jubileumspringkussen bij hun evenement inzetten. Daarvoor kunnen zij contact opnemen met het secretariaat van Waalwijk700 (Postbus 10150, 5140 VB Waalwijk, telefoon 0416 683844, e-mail: waalwijk700@waalwijk.nl).

Deel: ' Waalwijk700 komt met een springkussen voor jonge feestvierders '