Ingezonden persbericht

PERSBERICHT

Waarom betaalt Nederland mee aan de Griekse schuld? Informatieavond in de nieuwe bibliotheek Stad verzorgd door Europe Direct Informatiepunt

Almere, 11 maart 2013 - Op woensdag 20 maart om 19.30 uur organiseert de nieuwe bibliotheek, in samenwerking met het Europe Direct Informatiepunt, een informatieve avond over de Gouden tijden, zwarte bladzijden (het thema van de Boekenweek 2013) van de Europese Unie. Andy Klom, directeur van de Vertegenwoordiging van de Europese Unie in Nederland legt op deze avond o.a. uit hoe het komt dat Nederland meebetaalt aan de Griekse schuld. Aansluitend gaat hij met het publiek in gesprek hierover. De avond vindt plaats in de nieuwe zaal in Stad en is gratis toegankelijk (op vertoon van een toegangskaartje, verkrijgbaar bij de klantenservice of via de website).

Deze informatieve avond wordt mogelijk gemaakt door het Europe Direct Informatiepunt dat gevestigd is op de 4e etage in de nieuwe bibliotheek in Almere Stad. Wie informatie zoekt over Europa weet meestal niet waar te beginnen. De Europese Commissie heeft daarom een informatienetwerk opgezet over heel de Europese Unie. Eén van deze informatiepunten vindt u in de nieuwe bibliotheek. Hier is allerlei informatie te vinden over de Europese wet- en regelgeving. Daarnaast zijn er onderzoeksrapporten over onderwerpen waarmee de Europese Unie zich bezighoudt.

Deel: ' Waarom betaalt Nederland mee aan de Griekse schuld? '