Ingezonden persbericht

Wanadoo start carrière channel in samenwerking met Monsterboard.nl

Online solliciteren via www.wanadoo.nl.

Amsterdam, 2 augustus 2001 - Wanadoo is in samenwerking met Monsterboard.nl een carrière channel gestart op haar portal www.wanadoo.nl, waar bezoekers onder meer vacatures kunnen bekijken en hun cv online plaatsen. Internet wordt een steeds belangrijker medium voor interactieve arbeidsbemiddeling. Dagelijks vinden gemiddeld circa 100 Nederlanders via internet een baan (MultiScope 2001). Wanadoo speelt op deze ontwikkeling in met het nieuwe carrière channel. Het channel betekent voor Wanadoo een uitbreiding van haar aanbod en voor Monsterboard.nl een vergroting van haar distributiekanaal.

"Onderzoeken wijzen uit dat internet na de traditionele krant en het arbeidsbureau nu al de meeste werknemers en werkgevers bij elkaar brengt, zegt Paul Lempers, Director van de Wanadoo portal. "De samenwerking met Monsterboard.nl past in ons beleid om samenwerkingsverbanden aan te gaan met sterke partners. Net als Wanadoo is Monsterboard.nl een grote speler op haar markt. Hun effectieve carrière management proces sluit naadloos aan op de wensen van de bezoekers van de Wanadoo portal."

"Voor het realiseren van de Monsterboard.nl doelstelling om haar diensten zo breed mogelijk op het internet aan te bieden is de samenwerking met de veelbezochte Wanadoo portal een grote aanwinst," zegt Suzanne Ekel, managing director van Monsterboard.nl. "Via het carrière channel op Wanadoo krijgt Monsterboard.nl nu de mogelijkheid om bezoekers vanuit een ander startpunt te begeleiden met het effectief managen van hun loopbaan."

De Wanadoo portal biedt een breed pakket aan diensten (chat, forum, logo's en ringtones, e-mail, webmail, info, nieuws, beurs, verkeer, televisie en horoscopen) en negen thematische informatie channels (Wanadoo, Games, Film & TV, Muziek, Carrière, Geld, Sport, Nachtclub en Winkelcentrum). De start van een carrière channel is hierop een logische aanvulling, omdat blijkt dat internetgebruikers steeds meer op zoek zijn naar gerichte informatie. Het uitgebreide aanbod biedt bezoekers de mogelijkheid hun persoonlijke zaken op een efficiënte wijze te organiseren. De Wanadoo web portal neemt met circa 800.000 unieke bezoekers per maand een negende plaats in van meestbezochte websites in Nederland (bron: Nielsen/NetRatings, mei 2001).

Het carrière channel is zo ingericht dat iedere bezoeker effectief vorm kan geven aan zijn loopbaan. Door de constante verversing van de vacature-database kunnen werkzoekenden de meest recente vacatures bekijken. Naast de uitgebreide zoekfuncties zijn er veel links naar informatie en tips voor loopbaanbegeleiding. Te denken valt aan sollicitatietips, internationale carrièremogelijkheden en het maken van een goed CV, dat ook achtergelaten kan worden op het carrière channel zelf.

Over EuroNet Internet en Wanadoo
EuroNet Internet B.V. (www.euronet.nl) is een volledige dochteronderneming van Wanadoo SA. Wanadoo SA is een van de grootste Europese internetbedrijven en de internetmediadochter van France Telecom. In Nederland biedt EuroNet Internet B.V. internetdiensten aan onder twee merken: Wanadoo voor de consumentenmarkt en EuroNet Internet voor de zakelijke markt. Wanadoo biedt een volledig pakket van internettoegang aan consumenten, waaronder inbelabonnementen, variërend van Free tot flat-fee (Smartpack) en breedband internet (ADSL en Cable). Daarnaast levert de portal www.wanadoo.nl een keur van diensten en informatie verdeeld over thematische channels. EuroNet Internet verzorgt sinds 1994 producten en diensten voor de zakelijke markt, waaronder ADSL, netwerkkoppelingen en het hosten van websites.
Internationaal telt Wanadoo SA ruim vijf miljoen actieve abonnees.

Over Monsterboard.nl
Monsterboard.nl is gestart op 13 januari 1998 en is gevestigd in Amsterdam. Monsterboard.nl gelooft sterk in het recht voor iedereen op een succesvolle en plezierige loopbaan en een effectief wervings- en selectieproces. Als Carrière Management Systeem zijn alle activiteiten er dan ook op gericht om de persoonlijke ontwikkeling en het wervings- en selectieproces te faciliteren. Op Monsterboard.nl staan momenteel ruim 7.000 vacatures en meer dan 100.000 c.v.'s. Per maand kent de site ruim 400.000 unieke bezoeken. Monsterboard.nl committeert zich aan de hoogst mogelijke zorgvuldigheid ten aanzien van het bewaren van de privacy van haar gebruikers. Het privacy statement dat via www.monsterboard.nl te vinden is geeft hier meer informatie over.

Deel: ' Wanadoo start carrière channel met Monsterboard.nl '