Gemeente Nijmegen

WAO'ers in de startblokken voor het jaar 2000

Het ROC Nijmegen verzorgt binnenkort voor WAO'ers een opleiding plus werk als computer assemblage medewerker of logistiek medewerker. Dit project is mogelijk door subsidie van het Europees Sociaal Fonds, de gemeente Nijmegen. De baangaranties komen van computerbedrijf McDos, het WNO en Start.
Dit project biedt opleiding en werk aan mensen met een (gedeeltelijke) WAO- uitkering uit de regio Arnhem en Nijmegen. Werkzoekenden met een andere uitkering kunnen ook deelnemen. Voor de deelnemers en hun uitkerende instanties zijn er geen kosten aan dit project verbonden. De opleiding duurt ruim een jaar en bestaat voor de helft uit scholing en voor de helft uit praktijktraining in een bedrijf. De scholing wordt verzorgd door het ROC-Nijmegen, sector techniek en het Centrum voor Baan en Beroep. De praktijktraining gebeurt door het computerbedrijf McDos. De eerste groep cursisten zal in mei van dit jaar starten met de opleiding. In 2000 zijn zij aan het werk.

De deelnemers worden opgeleid tot computer assemblage medewerker of tot logistiek medewerker. De assemblage medewerker monteert computeronderdelen en bedraadt elektrische en elektronische onderdelen van onder andere de computer. Een logistiek medewerker werkt in een magazijn als heftruckbestuurder en orderverzamelaar. De logistiek medewerker neemt ook goederen in ontvangst, beheert deze en levert ze uit.

Iedereen die (gedeeltelijk) in de WAO zit of vanwege een handicap nog geen passend werk heeft, wordt met voorrang geplaatst bij dit project. Omdat er 60 opleidingsplaatsen en banen zijn, kunnen ook andere werkzoekenden deelnemen aan dit project. Voordat de werkzoekende start met de opleiding neemt hij/zij deel aan een oriëntatieprogramma. Dan wordt bekeken welke van beide opleidingen of functies het meest geschikt is.

Informatiebijeenkomst
Voor belangstellenden wordt een informatiebijeenkomst gehouden op donderdag 25 maart 1999 om 10.00 uur op het ROC/Centrum voor Baan en Beroep, Energieweg 35, Nijmegen.
Voor meer informatie en aanmelding kan men contact opnemen met het ROC/CBB, afdeling cursistenzaken, tel. 3726622 (op werkdagen bereikbaar van 9.00 uur tot 12.00 uur).

Deel: ' WAO'ers Arnhem/Nijmegen in startblokken voor het jaar 2000 '