WE INTERNATIONAL BV

WE introduceert nieuw concept en naamsverandering

Persbericht

WE-topman R. de Waal introduceert nieuw concept en naamswijziging voor 21ste eeuw:

~WE opent dit jaar 10 nieuwe winkels, omzet overschrijdt f 600 miljoen, groei vooral in Frankrijk en Duitsland

ütrecht, 10 februari 1999 - Alle HIJ, HEY en ZY-winkels in Nederland, België, Luxemburg, Frankrijk, Duitsland en Zwitserland krijgen een nieuwe naam en een nieuw logo: WE Men en WE Women. De winkels worden daarmee één internationaal merk. Het nieuwe merkenconcept waarmee het modeconcern de volgende eeuw binnengaat, kent behalve WE Men en WE Women ook de WE Store. In de WE Store zijn zowel de mannen-, vrouwen- als de kids-collectie in één winkel ondergebracht. De WE Store heeft een uitgebreider assortiment dan de andere winkels, met name wat betreft de accessoires. De WE Store kenmerkt zich verder door de aanwezigheid van het WE Café.

Het huidige aantal winkels, circa 260, zal dit jaar met een tiental vestigingen toenemen (o.a. in Straatsburg, Le Havre, Reims en Luik), waardoor de jaaromzet het bedrag van f 600 miljoen zal overschrijden. Doordat het concern vooral groeit in Duitsland en Frankrijk loopt het Nederlandse aandeel in de totale omzet terug. Thans is dat aandeel nog circa 55.

Dit heeft WE topman Ronald de Waal vandaag tijdens een speciale persconferentie op het hoofdkantoor van zijn bedrijf in Utrecht bekend gemaakt. ~Het percentage van het inkomen dat aan kleding wordt besteed, daalt weliswaar, maar toch slagen we erin uitstekende resultaten te boeken. In alle landen waar we actief zijn, presteren we beter dan de markt in zijn geheel. Dat komt in de eerste plaats door de duidelijkheid en de helderheid van ons concept. Een helderheid die alleen maar toeneemt nu WE van al onze winkels één internationaal merk maakt,~ aldus De Waal in zijn toelichting.

NOOT voor de REDACTIE:
.Afzender van dit persbericht is WE International. Belt u voor nadere inlichtingen met de heer
Aad Boon, telefoonnummer 030 - 247 9415.
.Bijlage: factsheet over WE International.
.Bij FOTOPERSBUREAU DIJKSTRA kunt u via het net foto's, VRIJ VAN RECHTEN,

opvragen, telefoonnummer 02975 - 66 883.

WE International Factsheet

. Omzet WE Europe 1998:
Dfl. 600 miljoen

. Aantal winkels:

Overzicht Europa
HIJ/HEY

Nederland: 95, België: 29, Luxemburg: 1, Frankrijk: 9, Duitsland: 25, Zwitserland: 26, Europa: 185
ZY

Nederland: 43, België: 20, Luxemburg: 0, Frankrijk: 3, Duitsland: 3, Zwitserland: 0, Europa: 69
WE

Nederland: 1, België: 1, Luxemburg: 0, Frankrijk: 1, Duitsland: 3, Zwitserland: 0, Europa: 6

Totaal
Nederland: 139, België: 50, Luxemburg: 1, Frankrijk: 13, Duitsland: 31, Zwitserland: 26, Europa: 260

. Openingsprogramma 1999:
Het huidige aantal winkels zal met een tiental vestigingen toenemen.
Voor dit jaar staan de volgende plaatsen al vast: Frankrijk: Staatsburg, Reims, Le Havre
België: Luik
Duitsland: Leipzig
Nederland: Amstelveen

. Medewerkers:

. Historie:

1963: eerste HIJ winkel

1977: expansie naar Zwitserland

1983: expansie naar België

1987: eerste ZY winkel

1989: opening hoofdkantoren HIJ en ZY in Utrecht
1992: expansie naar Duitsland

1994: expansie naar Frankrijk

1999: HIJ/HEY/ZY krijgen een nieuwe naam: WE Men / WE Women

. Management:
WE International: R. de Waal, R. Steenvoorden

. Missie:
WE heeft zich ten doel gesteld de beste moderetailer van Europa te worden.

. Who WE are:
WE is een winkelketen met een internationaal kledingconcept, bestaande uit WE-Men (mannenmode), WE Women (damesmode) en een WE Store, een winkel met een
mannen-, vrouwen- en kids-collectie onder één dak. WE is een extrapolatie van de moderne man of vrouw. WE geeft aan dat ze hun complexe wereld begrijpt en het natuurlijke spanningsveld tussen man en vrouw; hetgeen in de collecties duidelijk tot uiting komt. Het aanbod is eigentijds, de collectie heeft merkallure en dit alles in een winkel die overzichtelijk is en waar persoonlijke service nog centraal staat. Bovendien krijg je er waar voor je geld.

10 feb 99 11:02

Deel: ' WE introduceert nieuw concept en naamsverandering '