Onderstaand nieuwsbrief is tevens opgemaakt en attached als Word-document.

<<02-00SCOversterkt relatie met Caldera.doc>>

SCO VERSTERKT RELATIE MET CALDERA EN LEVERT TARANTELLA VOOR CALDERA OPENLINUX-PLATFORM

Krachtige "web-enabling" software komt beschikbaar voor toonaangevend Linux-platform; bedrijven brengen software samen uit

LINUXWORLD EXPO 2000, NEW YORK, NY (2 februari 2000) - SCO (NASDAQ:SCOC) en Caldera Systems, Inc. maakten vandaag bekend dat de Tarantella "web-enabling" software van SCO wereldwijd geleverd gaat worden aan klanten van Caldera Linux. SCO maakt de Tarantella-websoftware geschikt voor het OpenLinux-platform van Caldera en gaat samen met Caldera de software aan diens klanten leveren.

Tarantella voor Caldera OpenLinux komt uit rond het midden van 2000. SCO verzorgt een demonstratie van Tarantella voor Caldera in stand 661 op de LinuxWorld Expo in New York, van 1 tot en met 4 februari.

De cross-platform Tarantella-software van SCO biedt klanten van Caldera browsertoegang tot toepassingen voor Windows, UNIX en Linux op het Internet of op intranetten. Met Tarantella kunnen systeembeheerders servertoepassingen centraal inzetten en beheren voor nagenoeg elke client, waar ook ter wereld.

"Klanten veilig toegang kunnen bieden tot zo'n scala van toepassingen zonder enige software op de client te hoeven installeren, is een groot voordeel voor gebruikers van OpenLinux", zegt Peter Bondar, vice-president Marketing voor Tarantella. "Dit betekent een enorme uitbreiding aan mogelijkheden van Caldera OpenLinux. Wij hebben hoge verwachtingen van de gezamenlijke marketing door SCO en Caldera van Tarantella en wij verheugen ons erop dat we Tarantella nu ook in de Linux-gemeenschap kunnen introduceren."

"Onze doelstelling om Linux te leveren voor eBusiness wordt alleen maar versterkt door aan onze klanten SCO-technologieën beschikbaar te stellen", aldus Benoy Tamang, vice-president Marketing van Caldera Systems. "Tarantella op OpenLinux-servers is een krachtige oplossing voor bedrijven die via één ingang toegang moeten hebben tot allerlei kritische gegevens en toepassingen. Deze innovatieve oplossing gaat een vaste plek verwerven in de Linux-wereld."

Tarantella biedt maximale flexibiliteit
De installatie van nieuwe software verloopt sneller door de nieuwe toepassings- en platformwizards die in Tarantella zijn ingebouwd. Met behulp van de platformwizards kunnen systeembouwers Tarantella gemakkelijk aanpassen om besturingssysteem-specifieke functies optimaal te benutten. De toepassingswizards verzorgen de toegang tot veelgebruikte toepassingen als Microsoft Office, zodat systeembeheerders deze nuttige software snel en eenvoudig in gebruik kunnen nemen en beheren.

Tarantella is beschikbaar voor tal van platforms, zoals Caldera OpenLinux, Compaq Tru64 UNIX, HP-UX, IBM AIX, Siemens Reliant UNIX, Sun SPARC Solaris, SCO OpenServer, SCO UnixWare, SuSE Linux en TurboLinux. Meer informatie vindt u op het volgende adres: http://tarantella.sco.com

Profiel van SCO
SCO is wereldleider op het gebied van op een server draaiende software voor bedrijfstoepassingen in een netwerkomgeving. SCO is de grootste leverancier ter wereld van besturingssystemen voor UNIX-servers en de belangrijkste producent van netwerksoftware die clients (zoals PC's, grafische werkstations en NC's) via een Webtop toegang geeft tot bedrijfskritische toepassingen op alle denkbare netwerkservers. SCO is ontwerper van Tarantella, de eerste web-enabling software voor netwerksystemen ter wereld. De verkoop en ondersteuning van SCO-producten vindt plaats via een wereldwijd netwerk van distributeurs, dealers, systeemintegrators en OEM's. Meer informatie is beschikbaar op de website van SCO: http://www.sco.com

For meer informatie kunt u contact opnemen met:
Text 100 BV SCO Benelux
Saskia Brandt Dirk Peter van Leeuwen