Ingezonden persbericht

webMethods ondersteunt standaarden voor webservices

webMethods integreert SOAP en WSDL in haar integratieplatform voor inzet van webservices

Amsterdam - 24 september 2001 - webMethods (Nasdaq: WEBM), een toonaangevend leverancier van integratiesoftware, maakt bekend dat het webMethods-integratieplatform huidige standaarden voor webservices, zoals SOAP en WSDL, zal ondersteunen vanaf het vierde kwartaal van dit jaar. Die beslissing maakt deel uit van webMethods' strategie voor bedrijfsintegratie. Het bedrijf zal rond dezelfde tijd ondersteuning voor UDDI laten zien. Met die toevoegingen aan haar integratieplatform biedt webMethods bedrijven een basis om hun bestaande bedrijfsprocessen te converteren in op internet gebaseerde webservices.

Bedrijven met complexe IT-infrastructuren zoeken naar manieren om de data binnen hun toepassingen zo goed mogelijk te benutten, binnen hun onderneming, of via internet, met handelspartners. Met het webMethods-integratieplatform kan men de legacy- en enterprise-toepassingen binnen een onderneming koppelen. Om bedrijfsprocessen verder te verbeteren, kunnen bedrijven dat platform gebruiken om webservices in te zetten. Die kunnen een groter zicht bieden op de distributieketen, inzicht geven in de productiecapaciteit en de mogelijkheid scheppen om data te voorspellen.

webMethods heeft een traditie met betrekking tot het definiëren en ondersteunen van nieuwe standaarden zoals SOAP, WSDL en XML. webMethods was een van de bedrijven die betrokken was bij de definitie van de eerste specificaties voor SOAP en was mede-ondertekenaar van SOAP 1.1. webMethods was ook een van de auteurs van de beveiligingsstandaard voor webservices, XKMS, die gebaseerd is op WSDL en SOAP. Het bedrijf zal die betrokkenheid bij de evolutie van standaarden voor webservices voortzetten.

FedEx en Dun and Bradstreet behoren tot de eerste afnemers van webMethods' benadering van webservices. Beide bedrijven hebben reeds gedemonstreerd hoe het webMethods-integratieplatform gebruikt kan worden om via internet handelspartners te betrekken in bedrijfsprocessen. Over webMethods

webMethods (Nasdaq: WEBM) is een toonaangevend leverancier van integratiesoftware. Het integratieplatform van webMethods stelt klanten in staat om een meetbaar rendement op hun investering te behalen, door bedrijfsprocessen, enterprise- en legacy-toepassingen, databases en werkstromen te koppelen. Die koppeling kan zowel binnen de onderneming worden gerealiseerd als daarbuiten, met andere bedrijven. Met het integratieplatform van webMethods kunnen klanten kosten verminderen, nieuwe bronnen van inkomsten genereren, de banden met hun klanten verstevigen, de efficiëntie van de distributieketen verbeteren en de interne zakelijke processen stroomlijnen.

webMethods is in 1996 opgericht en heeft haar hoofdkantoor in Fairfax, Virginia. Het bedrijf heeft vestigingen in de Verenigde Staten, Europa, Azië en de Pacific. webMethods bedient wereldwijd ongeveer 700 klanten, waaronder wereldwijde top-2000-bedrijven zoals Citibank, Dell, Eastman Chemical, The Ford Motor Company, Grainger en Motorola. Strategische partners van webMethods zijn onder andere Accenture, Ariba, BroadVision, Commerce One, Deloitte Consulting, EDS, Hewlett-Packard, i2 Technologies, J.D. Edwards, KPMG Consulting, Microsoft, Oracle, SAP AG en Siebel Systems. Meer informatie over het bedrijf is beschikbaar op www.webmethods.com.

Contactpersonen:

Jill Latta