WebQoS nu ook voor Windows NT en Linux

Amstelveen, 1 juli 1999 - Hewlett-Packard heeft WebQoS geschikt gemaakt voor Windows NT en Linux, respectievelijk de meest gebruikte en snelst groeiende besturingssystemen voor Web-sites. HP WebQoS is een belangrijk onderdeel van HP's e-services strategie. Het versterkt sites van online retailers tegen mogelijke crashes en zorgt voor een voortdurend hoog serviceniveau, wat de klantenbinding versterkt.

Met de nieuwe, gelaagde productlijn van HP WebQoS kiezen gebruikers de oplossing die het beste bij hen past en groeit WebQoS moeiteloos met de organisatie mee:

* HP WebQoS Peak is te vergelijken met een nummertje trekken bij de bakker. Peak-technologie geeft bepaalde verzoeken voorrang en voorkomt zo overbelasting van het systeem en prestatievermindering, zelfs tijdens onvoorziene drukte. Tegelijkertijd maximaliseert deze technologie het aantal voltooide transacties.

* Met HP WebQoS Priority kunnen bedrijven prioriteiten of een hoger serviceniveau toekennen aan VIP-klanten of aan Web-sitebezoekers die bezig zijn een transactie af te ronden.

* Met HP WebQoS Premium draaien organisaties altijd op volle capaciteit en bieden dienstverleners sterke, bedrijfsgeoriënteerde serviceniveau-overeenkomsten.

Klantenbinding
E-services zijn bedoeld om mensen tijd, moeite en geld te besparen en met goede online ervaringen een sterke klantenbinding op te bouwen. Onderzoek van HP toont aan dat klantenbinding op Internet zes keer sneller gaat dan in een conventionele retail-omgeving. HP WebQoS-technologie is ontworpen om klanten tevreden te krijgen en te houden door bedrijfskritische servicekwaliteit beschikbaar te stellen voor elke e-commerce Web-site. Bij andere oplossingen moeten e-commerce providers zelfs op rustige momenten extra servercapaciteit bieden; een dure en inefficiënte oplossing. HP WebQoS optimaliseert niet alleen de prestatie en capaciteit van een Web-site, maar houdt klanten ook voortdurend op de hoogte van eventuele vertragingen.

In het HP WebQos Competency Center worden producten van HP WebQoS-partners, zoals BEA, BroadVision, Intershop en Smith-Gardner, gedemonstreerd aan Internet-dienstverleners. Daarnaast is het een 'one-stop' winkel waar gebruikers de oplossingen kunnen vinden die het best bij hun situatie passen. HP WebQoS wordt al gebruikt door verschillende zware gebruikers, zoals HP Shopping Village, LocalNet, en Media General.

Informatie van Hewlett-Packard is te vinden op: www.hp.nl.

Hewlett-Packard levert één van de breedste productportfolio's op het gebied van informatie-technologie. Naast computersystemen heeft HP software, randapparatuur, complete Internet- en intranetoplossingen, communicatieproducten en test- en meetapparatuur. Met 123.000 werknemers en een omzet van circa 47 miljard dollar is het bedrijf één van de grootste computerleveranciers ter wereld. In Nederland heeft HP vijf vestigingen, waar zo'n 3000 mensen werken. Over 1998 bedroeg de omzet van Hewlett-Packard Nederland B.V. circa 2 miljard gulden.

(Niet voor publicatie)
Voor meer informatie over dit bericht:
John Wiltschut
john_wiltschut@hp.com

Dit bericht is beschikbaar via www.hp.nl/pers; in het Engels via: www.newsdesk.com.

E-services: HP streeft naar een wereld waarin Internet veel meer biedt dan alleen toegang tot informatie. Het moet toegang bieden tot een wereld waarin nagenoeg ieder persoon en ieder apparaat toegang heeft tot een rijk scala aan flexibele, modulaire elektronische diensten (e-services). HP lost de technische uitdagingen op die zo'n wereld met zich meebrengt en ontwikkelt apparatuur en technologieën voor toegang tot Internet, back-end systemen die de miljarden Internet-transacties ondersteunen en software voor beveiliging van de informatie. Als toonaangevend leverancier van verspreide open systemen, weet HP hoe deze nieuwe open-services markt moet worden gebouwd en loopt bij deze volgende logische ontwikkeling van het Net voorop, in nauwe samenwerking met vooraanstaande partners.

Deel: ' WebQoS nu ook voor Windows NT en Linux '