Ingezonden persbericht

Website roept op om te gaan kamperen bij Cor Boonstra

Een columnist van de financiële website beursgorilla.nl heeft alle Nederlanders die aandelen Endemol of Ahold hebben opgeroepen om te gaan kamperen in de tuin van voormalig Philips topman Cor Boonstra. De columnist, Hiero, doet dit naar aanleiding van de in zijn ogen absurde verklaring die Boonstra vorige week gaf als reden voor z n handel in aandelen Ahold. Boonstra verkocht dertien dagen voor de bekendmaking van de cijfers van het bedrijf voor zeven ton aan aandelen en obligaties. Als commissaris had hij deze transactie zowel bij Ahold als bij de Stichting Toezicht Effectenverkeer dienen te melden, hetgeen hij niet deed. Volgens Boonstra was hij "vergeten dat hij commissaris was bij Ahold".

Hiero vindt het vreemd dat Boonstra op deze wijze particuliere beleggers mag benadelen. Hij heeft daarom besloten volgende week kamp op te slaan in de tuin van Cor Boonstra, onder het motto "ik ben vergeten waar ik woon." Hij roept iedereen op om aan de actie deel te nemen.

Binnenkort zal er een website worden geopend waarop een routebeschrijving naar het riante landhuis van Boonstra beschikbaar zal worden gesteld. Voorlopig wordt informatie over de actie beschikbaar gesteld via de website beursgorilla.nl. Inmiddels is er ook steun uit onverwachte hoek. Verschillende reisorganisaties hebben aangeboden gratis bussen beschikbaar te stellen om geïnteresseerden te vervoeren. Een producent van tenten is benaderd om gratis tenten beschikbaar te stellen.

Een woordvoerder van Boonstra was niet bereikbaar voor commentaar.

Meer informatie:

E: hiero@beursgorilla.nl