Wederom staat een cursist van EBN Campus op het erepodium van de NVVK

Nieuwegein, 20130123 -- Op 21 maart 2013 zal op het jaarlijkse congres van de Nederlandse Vereniging voor Veiligheidskunde (NVVK) ook dit jaar weer gestreden worden om de scriptieprijzen van opleidingen voor Middelbare– en Hogere Veiligheidskunde.

De NVVK kent sedert 1995 jaarprijzen toe aan de beste afstudeerscripties van veiligheidskundige opleidingen op middelbaar, hoger en postdoctoraal niveau in het Nederlandse taalgebied.

Namens EBN Campus is dit jaar het eindwerk van Ingrid Buurma, waarmee zij de opleiding Middelbare Veiligheidskunde (MVK) afsloot, voorgedragen. Het eindwerk is uitgevoerd voor de Museum Scheepswerf te Nieuwegein waar dagelijks vaste medewerkers, leerlingen en tal van vrijwilligers actief zijn. Deze “medewerkers” zijn actief in een omgeving waar naast de museumfunctie ook nog oude schepen worden onderhouden en gerestaureerd. De kernvraag was hoe men in deze omgeving kan komen tot een goede veiligheidscultuur.

De scriptie is inmiddels door de jury beoordeeld en is daarbij positief ontvangen. Deze beoordeling heeft dan ook geresulteerd in een nominatie en de mogelijkheid om als een van de overgebleven kandidaten  het eindwerk te presenteren en te verdedigen.

Met deze nominatie staat, na het winnen van de prijs door oud-cursist Xander ten Dolle, nu voor het tweede achtereenvolgende jaar een van de cursisten van de MVK-opleiding van EBN Campus op het podium van de NVVK.

Deel: ' Wederom staat een cursist van EBN Campus op het erepodium van de NVVK '