De Effenaar Eindhoven

Radio 3 FM i.s.m. de Effenaar presenteert De week van de Nederlandse Popmuziek
Junkie XL, E-life, Spookrijders, Def Rhymz
vvk reeds gestart

In het kader van de Week van de Nederlandse Popmuziek, ondersteund door Radio 3FM, treedt de créme de la créme van de Nederlandse popscene een week lang op in het clubcircuit. In de Effenaar treden vanavond E-Life, Junkie XL, Spookrijders en Def Rhymz aan. Acts die zowel live als op plaat hebben bewezen aan de top van dance- en hiphop Nederland te staan.
De Rotterdamse rapper E-Life bracht enkele jaren geleden de inmiddels tot classic verheven twelve inch `Stacked With Honors' uit. Sindsdien (en ook al voor die tijd) heeft hij keihard aan live-optredens en studio-opnames gewerkt. Inmiddels ligt zijn ijzersterke volwassen debuut-album `Eleven' in de winkels. Een resultaat van wereldformaat. Na het uitbrengen van het debuutalbum `Saturday Teenage Kick' is het enorm snel gegaan met Junkie XL. Met Tom Holkenborg (voorheen Nerve) achter de knoppen en Rudeboy (Urban Dance Squad) als vocalist. Dit duo is inmiddels alweer zo'n dikke twee jaar een begrip op binnen- en buitenlandse podia. De kritiek, als zou de band lijken op acts als Prodigy en Chemical Brothers, werd in oktober j.l. teniet gedaan door het releasen van hun tweede album `Big Sounds From The Drags'. De veelzijdigheid druipt van dit album af. Speciaal voor deze avond speelt Junkie XL een korte, op hiphop gebaseerde set. Voor een volledig concert van Junkie XL en een aansluitende dance-avond verwijzen we naar vrijdag 4 Februari a.s.
Ook de Spookrijders hebben zojuist een album gemaakt. Hun Nederlandstalige, in de beste hiphop-traditie opgenomen tweede plaat heeft nogal wat teweeg gebracht in de vaderlandse media. Een in Amsterdam ontstane rel werd door de pers onlosmakelijk in verband gebracht met een specifieke track op hun album. Een optreden van Spookrijders is even spectaculair als verstaanbaar. Def Rhymz mag vanwege zijn huidige hit `Doekoe' natuurlijk niet ontbreken. Denk niet dat Nederlands meest maffe rapper net komt kijken, hij draait al jarenlang mee in de hiphop scene. Verwoede hiphop-party gangers zijn Def Rhymz wellicht de afgelopen jaren al tegen het lijf gelopen. Maar pas nu verdient `ie doekoe.

Deel: ' Week van de Nederlandse Popmuziek in De Effenaar '