Weer winst Ajax in Zuid-Afrika
Kaapstad, donderdag 21 januari 1999

Ajax heeft het trainingskamp in Zuid-Afrika afgesloten met een 3-2 zege op een Kaapse selectie, bestaande uit vier lokale profclubs uit de Zuid-Afrikaanse Premier League.

Foto: Pickard / Touchline Photo

Man of the match Jesper Gronkjaer doorsnijdt de defensie van de Kaapstad-elf. De jonge Deen scoorde in de oefenpartij twee maal, één vlak voor en één vlak na rust. Dean Gorré tilde de score acht minuten voor tijd nog naar de 3-1. Kofi Mensah scoorde in eigen doel, maar deze werd toegekend aan een Zuid-Afrikaan.

Foto: Pickard / Touchline Photo

Door een zware overtreding van Burton moest Richard Witschge de wedstrijd voortijdig verlaten. De plek van de Amsterdammer, bij afwezigheid van Danny Blind (geblesseerd) en Sunday Oliseh (interlandverplichtingen) met Kofi Mensah opgesteld als centrale verdediger, werd ingenomen door de nog niet geheel fitte Andrzej Rudy.

Door interlandverplichtingen (van de Afrikaanse spelers), het vertrek van de Boertjes en het grote aantal geblesseerden was Wouters in Kaapstad nauwelijks in staat een elftal in het veld te brengen. Zaterdag liet hij Raphael Supusepa uit Amsterdam overkomen om de selectie aan te vullen. Richard Knopper, die zich al eerder bij de A-selectie vervoegde, vervulde woensdag de rol van schaduwspits. De Ajax-trainer vond het nog niet raadzaam om de herstelde Jari Litmanen zijn rentree te laten maken. Ajax keert vrijdagochtend in Amsterdam terug.

Kaapse selectie-Ajax 2-3 (1-1). 2. Gronkjaer 0-1; 45. Young 1-1; 49. Gronkjaer 1- 2; 57. Gorré 1-3; 82. Scott 2-3. Toeschouwers: 8.000.

Opstelling Ajax: Van der Sar (Grim), Melchiot, Witschge (Rudy), Mensah en Supusepa, Gorré, Knopper en Dani, Wamberto, Arveladze en Gronkjaer. _________________________________________________________________

© 1997, 1999 AFC Ajax NV. Alle rechten voorbehouden / all rights reserved.

Deel: ' Weer winst Ajax in Zuid-Afrika Kaapstad '