Wegener NV

11-10-2001
Wegener Direct Marketing versterkt posities in Frankrijk en België

Zoals eerder bekend gemaakt, heeft de directie van Wegener Direct Marketing France SAS in de afgelopen maanden gesprekken gevoerd met de aandeelhouders van KOBA Sarl omtrent de overname door Wegener van het gehele geplaatste aandelenkapitaal.

De gesprekken hebben dezer dagen geleid tot finale overeenstemming en effectuering van de overname.

KOBA is vanaf september een 100%-dochteronderneming van Wegener Direct Marketing France geworden onder de naam SAGONE S.A. SAGONE is actief op het gebied van outsourcing van databasebeheer en computerverwerking voor ondernemingen en organisaties die directe relaties met consumenten onderhouden, veelal in aantallen in de orde van grootte van miljoenen.
Tot de klantenkring behoren toonaangevende organisaties in sectoren als uitgeverijen, fondsenwervers en postorderbedrijven.

Met de overname is het pakket van producten en diensten van Wegener Direct Marketing France, waarin Wegener een 90% belang houdt, verder gecompleteerd tot een vrijwel compleet scala van direct marketing data solutions.

Eerder dit jaar is bekend gemaakt dat Wegener overeenstemming had bereikt over de uitbreiding van het belang in de Belgische DM-ondernemingen van Sopres Group tot een meerderheidsbelang. Als houdstermaatschappij van de desbetreffende ondernemingen fungeert thans Wegener Direct Marketing Belgium N.V.
Wegener heeft onlangs haar belang in deze onderneming verder vergroot tot 90%.

Apeldoorn, 11 oktober 2001

Raad van Bestuur