Provincie Drenthe

Verbreding Hoogeveenscheweg (N374)

Assen, 12 mei 1999
Persberichtnummer 99-099

Maandag 17 mei 1999 wordt de provinciale weg N374 tussen het Schoolpad en het Noorder Hoofddiep afgesloten voor verkeer. Het betreft de Hoogeveenscheweg tussen Tiendeveen en Hoogeveen. Het wegvak wordt ongeveer een meter breder gemaakt tot 6,30 m.

Aannemingsbedrijf Tholen is al sinds oktober vorig jaar aan het werk op de provinciale weg N374, tussen Hoogeveen en Westerbork. Het wegvak tussen de Noorderweg en de Haarweg is klaar en vorige week weer opengesteld voor verkeer. Inmiddels is het deel tussen de Haarweg en de Wijsterseweg afgesloten.

Voor beide wegvakken zijn omleidingsroutes aangegeven. Het verkeer vanuit Hoogeveen voor Nieuw-Balinge kan via de Stephensonstraat, Noordscheschut en het Noorder Hoofddiep weer op de N374 komen. Verkeer van en naar Tiendeveen kan de N374 op de kruising bij het Linthorst Homan kanaal gewoon blijven oversteken. Vanaf Nieuw-Balinge kan het verkeer via de Verlengde Middenraai, Mantingerdijk en de Wijsterseweg richting Westerbork. De bestaande omleidingsroute voor verkeer uit Westerbork naar Hoogeveen loopt nu niet meer via Tiendeveen, maar via Wijster en Stuifzand.

De werkzaamheden duren ongeveer tot 1 juli a.s.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de Stafgroep Communicatie van de provincie, telefoonnummer (0592) 365265, faxnummer (0592) 357188
E-mail: communicatie@drenthe.nl

Deel: ' Wegwerkzaamheden N374 bij Hoogeveen '