Ingezonden persbericht

KREEFT VIA INTERNET THUIS OP TAFEL
Zwolle, 7 september 2001

DIGITAAL SMULLEN
Op 6 september startte Wehkamp een delicatessenshop op haar internetsite www.wehkamp.nl.
Met een paar simpele muisklikken kan de klant een keur aan verse producten bestellen, zoals kaviaar, wild, diverse visssoorten en krab. Fijnproevers en kenners hoeven vanaf die datum voor deze producten dus niet langer stad en land af te reizen.

SAMENWERKING MET SPECIALISTISCHE PARTNER
Wehkamp werkt voor de levering van deze producten nauw samen met 'het Delicatessenhuis' uit Volendam. Door deze samenwerking haalt Nederlands grootste homeshopper de expertise en liefde voor het culinaire vak in huis die zij zelf op dit gebied ontbeert.
Na plaatsing van de bestelling via de Delicatessenshop op de Wehkampsite, vindt zowel de financiële afhandeling als de bezorging (grotendeels binnen 24 uur) onder regie van het Delicatessenhuis plaats. De jarenlange ervaring van dit bedrijf en de beschermende verpakkingen (o.a. styropor koelboxen) garanderen dat de bestelling de klant in perfecte staat bereikt.
'Hoge verkoopcijfers zijn niet de belangrijkste reden voor de start van deze shop, het gaat er meer om dat onze site-bezoekers worden verrast omdat ze deze producten niet bij ons verwachten', aldus Oscar Diele, commercieel manager internet bij Wehkamp.

SUCCES WEHKAMPSITE
Uit de onderzoeksgegevens van Nielsen/NetRatings van vorige maand blijkt Wehkamp de best bezochte webwinkel van Nederland. In juli brachten 277.256 unieke bezoekers (t.o. 270.936 bij I-Bazar en 268.606 bij Bol.com) gezamenlijk zo'n 700.000 bezoeken (per maand) aan de Wehkampsite. Verwachte internet-omzet dit jaar: ca. 130 miljoen.

STRATEGIE
De uitbreiding van het assortiment met verse delicatessen past goed binnen het streven van Wehkamp om het uitgebreide assortiment ook onder de aandacht te brengen van een nieuwe doelgroep: de tweeverdieners voor wie het motto 'gemak' hoog in het vaandel staat. Wehkamp sluit niet uit, dat op termijn in navolging van deze internetactiviteiten de delicatessen ook in de catalogus zullen worden opgenomen. Een eerder experiment dit jaar met bloemenleverancier Monteverde bleek zo succesvol, dat dit project inmiddels een definitieve status heeft gekregen. "Vooral tijdens Valentijns- en moederdag liep het storm", vertelt Oscar Diele trots.

Voor verdere informatie: Joke Vrolijk, public relations, telefoon (038) 497 33 55, EMAIL jvrolijk@wehkamp.nl

op verzoek: jpegbestand homepage delicatessenshop/www.wehkamp.nl


Dit e-mailbericht is gescand op de aanwezigheid van virussen.

Bezoek ook eens onze website http://www.wehkamp.nl


Deel: ' Wehkamp start delicatessenshop op internet '




Lees ook