Amsterdam, 21 oktober 1999

QXL.com tekent exclusief contract
Wereldwijde veiling Wembley Stadion bij QXL.com

QXL.com, het moederbedrijf van Internet-veilinghuis QXL.nl, maakt vandaag bekend het contract getekend te hebben voor het veilen van het Wembley Stadion in Londen. Vanaf vandaag bestaat de kans om een stukje van het wereldberoemde stadion te bezitten met de start van de voor-registratie op de veiling-site http://www.qxl.com.

Naar verwachting start de veiling begin 2000 en zal er interesse voor zijn vanuit de hele wereld. QXL.com zal als enige het stadion veilen, waarmee het voor het grote publiek mogelijk is om een deel te kopen van de Wembley-historie; van de Olympische Spelen 1948 tot Live Aid in 1985 en vele gedenkwaardige voetbalmomenten waaronder Euro '96 en de Wereldcup-finale van 1966.
Het wereldberoemde stadion, gebouwd in 1923, zal volgend jaar gesloopt worden om ruimte te maken voor een nieuw stadion zodra toestemming voor de bouw daarvan gekregen is.

Deelnemers aan de voor-registratie ontvangen een complete lijst met artikelen en onderdelen voordat deze openbaar gemaakt wordt. Jim Rose, CEO can QXL.com zegt: "Ik geloof dat dit een van 's werelds online veilingen is met de meeste impact; het is de grootste veiling bij QXL.com tot nu toe. Deze veiling demonstreert dat het World Wide Web het beste platform is voor veilingen waarin iedereen een kans moet krijgen om te bieden."

Paul Fletcher, commercieel directeur van Wembley National Stadium Ltd. voegt daaraan toe: "De reacties van het publiek zijn overweldigend sinds we aankondigden het 76-jarige stadion te zullen veilen. Door gebruik te maken van QXL.com maximaliseren we de opbrengst voor Wembley. De winst uit de veilingen willen we gebruiken voor de bouw van het nieuwe stadion."

QXL.com, het moederbedrijf van QXL.nl, is een pan-Europees online veilinghuis, waar consumenten en bedrijven artikelen per opbod aanbieden. Dit kan 24 uur per dag, zeven dagen per week en in vijf verschillende talen en valuta. Kopers kunnen bieden op elk artikel dat op een van de QXL-sites wordt aangeboden door QXL-leden, handelaren of QXL zelf.

QXL.com geeft verkopers de mogelijkheid in contact te komen en te verkopen aan klanten in een nieuw geografisch gebied. De meest uiteenlopende producten en diensten zijn te vinden op de QXL-sites. QXL.com startte in 1997 in Engeland. Sindsdien is het bedrijf snel gegroeid en is het actief op Europees niveau. Na Groot-Brittannië (www.qxl.com), Duitsland (www.qxl.de), Frankrijk (www.qxl.fr) en Italië (www.qxl.it) is Nederland het vijfde land waar QXL.com een eigen vestiging opent. Elke vestiging heeft een eigen team met klantenservice, ondersteuning en een manager die de locale situatie kent, zodat gebruikt gemaakt wordt van de voordelen van een internationale en een nationale organisatie.

Noot aan de redactie: voor meer informatie:
Christel van der Boom/Jurjen Worp
DLV Public Relations