Gemeente Leiden

Werkzaamheden Lage Rijndijk weer van start

De reconstructie van de Lage Rijndijk gaat begin volgende maand een nieuwe fase in. Vanaf 10 augustus is het gedeelte van de dijk tussen de Sumatrastraat en de Sieboldstraat aan de beurt. Het werk aan dat gedeelte duurt ongeveer zes weken.

Zo lang de werkzaamheden duren, kan doorgaand autoverkeer geen gebruik maken van de Lage Rijndijk. Voor automobilisten wordt een omleidingsroute aangegeven. Tijdens de werkzaamheden aan de trottoirs, fietspaden en parkeervakken blijft laden en lossen mogelijk. Gedurende het asfalteren van de rijbaan (volgens planning in de week van 13 tot en met 19 september) zijn de winkels en de overige bedrijfspanden niet tot aan de voordeur bereikbaar, zodat laden en lossen wordt bemoeilijkt. Waar nodig kan de gemeente een helpende hand bieden. U kunt hierover contact opnemen met de gemeentelijk opzichter, de heer A.C. van der Meer.

De Lage Rijndijk blijft voor voetgangers en (brom-)fietsers wèl toegankelijk. De verkeerslichten op het kruispunt Sumatrastraat - Lage Rijndijk worden naar verwachting snel na de bouwvakvakantie geplaatst.

Nadere informatie
Heeft u nog vragen en/of opmerkingen over de werkzaamheden, of in verband met het bieden van een helpende hand door de gemeente, dan kunt u contact opnemen met de heer A.C. van der Meer van het gemeentelijk Ingenieursbureau, telefoon 516 59 39. Hij is vanaf maandag te bereiken.

Zoekwoorden:

Deel: ' Werkzaamheden Lage Rijndijk Leiden weer van start '