Gemeente Almere

Persbericht 288

9 november 1999

BIJL REIKT GEEN-WOORDEN-MAAR-DADENPRIJS UIT

Wethouder Arie-Willem Bijl reikt op woensdag 10 november om 15.30 uur de Geen-Woorden-maar-Dadenprijs uit aan de 'beste' mantelzorger van Almere. Deze uitreiking vindt plaats in gebouw De Hoek aan de Wagenmakerbaan in Almere-Stad. Voor het tweede achtereenvolgende jaar stellen Stichting EVA, het Steunpunt Mantelzorg Almere en de Vrijwilligers Centrale Almere (VCA) deze prijs beschikbaar. De prijs is een weekendje weg ter waarde van duizend gulden.

De Geen-Woorden-maar-Dadenprijs voor de 'beste' mantelzorger in Almere staat symbool voor het vele werk, de inzet, zorg en emotionele belasting die mantelzorgers hebben met de verzorging van een partner, kind, familielid, ouder, vriend of buur. De eerste mantelzorgprijs ging vorig jaar naar mevrouw Riet van Maanen. Twee dochters van mevrouw Van Maanen stelden hun moeder, zonder het van elkaar te weten, kandidaat voor de Geen-woorden-maar-dadenprijs.

Het profiel van de mantelzorger is dat hij/zij -minimaal 1 jaar- mantelzorg biedt aan een inwoner van Almere. Om in aanmerking te komen voor de prijs is het van belang dat de zorg wordt gegeven aan een gehandicapte en/of chronisch zieke of iemand die op een andere wijze van hulp afhankelijk is. De 'echte' mantelzorger is iemand die achter de schermen staat. Die voor een voldongen feit is geplaatst en vaak gedurende een lange periode de zorg op zich neemt voor een ander.

bron: Afdeling communicatie, Gemeente Almere

Deel: ' Wethouder Bijl Almere reikt Geen-Woorden-maar-Dadenprijs uit '