Gemeente Eemsmond

Wethouder Bolwijn reikt sportpasboekje uit

vrijdag 31 januari 2003

Dinsdag 4 februari zal wethouder Bolwijn het eerste boekje en inschrijfformulier van het project 'Wat jeugd beweegt..' uitreiken op basisschool de Klinkenborg in Kantens. 'Wat jeugd beweegt' is een sportpasproject, waarbij leerlingen uit de groepen 6, 7 en 8 van de basisscholen in de gemeente Eemsmond de gelegenheid krijgen om kennis te maken met verschillende sporten uit hun omgeving.

In samenwerking met sportverenigingen uit de gemeente worden diverse sporten aangeboden. In het boekje wordt een overzicht gegeven van de beschikbare sporten. Met het bijbehorende inschrijfformulier kunnen de kinderen zich in de komende periode inschrijven. De eerste cursussen starten in maart 2003.

Het doel van het sportpasproject is het verhogen van de sportdeelname onder de jeugd van de gemeente Eemsmond. In deze gemeente is slechts 64% van de kinderen tussen 8 en 12 jaar lid van een sportvereniging. Met dit project, dat de gemeente samen met het Huis voor de Sport is gestart, wordt geprobeerd dit percentage te vergroten.

De officiële start van het project vindt plaats op donderdag 6 maart 2003. Dan wordt er een skateclinic georganiseerd op het Johan van Veenplein in Uithuizermeeden. Alle leerlingen uit groep 8 van de basisscholen krijgen via hun school de gelegenheid om hieraan mee te doen.

Deel: ' Wethouder Bolwijn reikt sportpasboekje uit in Eemsmond '