Gemeente Wassenaar

Wethouders rijden mee met Tafeltje-dek-je
10-10-2001

Op donderdag 11 oktober a.s. zal in het kader van het Internationale Jaar van Vrijwilligers een lokale vrijwilligersactiviteit plaatsvinden onder leiding van de wethouders Hupkes en Van Dijk- Staats.

Zoals bekend ontwikkelt het Lokaal Comité 2001 gedurende dit jaar concrete voorstellen ten behoeve van een aantal lokale activiteiten om het Wassenaarse vrijwilligerswerk zoveel mogelijk te promoten. Eén van de door het Lokaal Comité voorgestelde lokale activiteiten betreft het rondbrengen van maaltijden, Tafeltje-dek-je, al sinds 1986 georganiseerd door de SWOW, voor mensen die zelf niet meer in staat zijn hun eigen maaltijden te bereiden. De maaltijden komen uit twee van de drie Wassenaarse verzorgingshuizen en worden bezorgd door een groot aantal vrijwilligers van de SWOW. Er worden zeven dagen in de week tien routes gereden.

In het belang van het stimuleren van het Wassenaarse vrijwilligerswerk zal donderdag 11 oktober a.s. onder leiding van de wethouders Hupkes en Van Dijk-Staats een aantal raadsleden en ambtenaren als vrijwilliger één van de routes meerijden om de maaltijden te bezorgen. De duur van de route zal een klein uur bestrijken.

De routes vinden als volgt plaats:

11.30 uur: wethouder Hupkes en een raadslid/ ambtenaar starten bij het Sophieke Huis.

11.40 uur: vier raadsleden/ ambtenaren starten eveneens bij het Sophieke Huis.

12.00 uur: wethouder Van Dijk-Staats en drie raadsleden/ ambtenaren starten bij Huize Willibrord.

Deel: ' Wethouders Wassenaar rijden mee met Tafeltje-dek-je '