UPC NEDERLAND

Wijziging radiopakket en frequentiewijziging in Haarlem

Amsterdam, 18 maart 2003, Op 1 april wijzigt het radiopakket voor UPC-abonnees in Haarlem. Het nieuwe radiopakket is tot stand gekomen door het overnemen van het advies van de Programmaraad Haarlem en de uitvoering van het UPC-distributiebeleid. Daarnaast vindt er een wijziging van alle radiofrequenties plaats.

Nieuwe radiopakket De jongerenzender YAM FM zal worden toegevoegd aan het radiopakket. France Culture wordt niet langer doorgegeven.

Frequentiewijziging De frequentiewijziging van het radiopakket is noodzakelijk in verband met het harmoniseren van het UPC-netwerk. Om het kabelnet zo efficiënt mogelijk te kunnen benutten, worden alle radiozenders vanaf dinsdag 1 april aanstaande op andere frequenties doorgegeven. Om de zenders weer te kunnen ontvangen, dienen klanten hun radio opnieuw in te stellen. Als gevolg van deze frequentiewijziging kunnen eventuele storingen sneller en gemakkelijker worden verholpen.

Informeren klanten UPC informeert haar klanten over de wijzigingen via een advertentie in de huis-aan-huiskrant, het UPC Infokanaal, teletekst en de website www.upc.nl. Ook verspreidt UPC huis-aan-huis een brief over de wijzigingen in het radiopakket. Het nieuwe overzicht van alle radiozenders en bijbehorende frequenties staat in de advertentie en op de UPC website.

UPC Nederland UPC Nederland is onderdeel van het beursgenoteerde United Pan-Europe Communications N.V. (Euronext Amsterdam: UPC; Verenigde Staten: Over The Counter Bulletin Board:UPCOY) en is met zo'n 2,3 miljoen klanten de toonaangevende aanbieder op het gebied van geavanceerde media- en telecommunicatiediensten in Nederland. Op de consumentenmarkt voert UPC Nederland diensten op het gebied van internet (chello), telefonie (UPC Telefonie) en radio & tv. Hiervoor beschikt UPC Nederland in Noord-Holland, Zuid-Holland, Friesland, Gelderland, Flevoland en Noord-Brabant over hoogwaardige breedbandnetwerken.

Deel: ' Wijziging radiopakket en frequentiewijziging in Haarlem '




Lees ook