DRAKA HOLDING

Wijzigingen in directie Draka Holding

- persbericht -

Wijzigingen in directie Draka Holding

Amsterdam, 18 februari 2000 - De Raad van Commissarissen van DRAKA Holding N.V., Amsterdam, maakt bekend dat in relatie tot de in het afgelopen jaar bereikte en voor de komende jaren beoogde groei van de onderneming de samenstelling van en de taakverdeling binnen de directie aangepast zullen worden. De acquisities van o.a. NKF Holding N.V., de Scandinavische kabelactiviteiten van ABB, alsmede de transactie met Delta Cables hebben de omvang van de activiteiten nagenoeg verdubbeld, terwijl ook de diversiteit van de onderneming toegenomen is.

De heer S.J. van Kesteren (58) zal het voorzitterschap van de Directie voortzetten. Daarnaast zal hij verantwoordelijk zijn voor Financiën, Corporate Planning, Strategische Allianties en Account Management.

Verder is besloten binnen de Directie twee aparte aandachtsgebieden te vormen, te weten:

. Laagspannings- en klantspecifieke kabels: de heer H.L.Gorissen (58) zal hiervoor verantwoordelijk zijn. De heer Gorissen heeft echter de wens te kennen gegeven na een veertigjarige carrière in de kabelindustrie in de loop van dit jaar terug te willen treden.

De Raad van Commissarissen maakt daarom bekend op de komende Jaarlijkse Vergadering van Aandeelhouders de heer R. Watts (53 ) voor benoeming tot lid van de Directie van Draka Holding N.V. voor te zullen dragen. Zodra voor de heer Watts ( Managing Director van DRAKA U.K. Ltd.) een geschikte opvolger gevonden is, zal hij de verantwoordelijkheid voor dit aandachtsgebied van de heer Gorissen overnemen.

. Communicatiekabels en -systemen: hiervoor zal de heer A.M.F.J. van de Laar (45) verantwoordelijk zijn.

De heer R.L. de Bakker zal - zoals eerder aangekondigd - na afronding van de verkoop van de Energiekabelactiviteiten in Delft (Nederland), Pikkala (Finland) en Berlijn (Duitsland) uit de Directie terugtreden.

Draka Holding N.V. ontwikkelt, produceert en verkoopt draad en kabel in drie productgroepen: communicatie, laagspanning en klantspecifiek. Draka Holding heeft 56 werkmaatschappijen in 25 landen en heeft momenteel ongeveer 9000 mensen in dienst.. Aandelen en converteerbare obligaties van Draka Holding zijn genoteerd aan de Amsterdamse Effectenbeurs (AEX).

.. NOOT voor de REDACTIE: Afzender van dit persbericht is Draka Holding N.V. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de heer ing. S.J. van Kesteren, telefoonnummer +31 20 568 98 88.

18 feb 00 16:32

Deel: ' Wijzigingen in directie Draka Holding '