BOVAG

Wim van Vliet nieuwe voorzitter BOVAG-afdeling Tweewielerbedrijven

19 February 2003

De leden van de BOVAG-afdeling Tweewielerbedrijven hebben met overgrote meerderheid (76 %) Wim van Vliet (52) uit Castricum gekozen tot voorzitter. Van Vliet volgt Hans Jeremiasse op die al sinds 1966 diverse bestuursfuncties binnen BOVAG bekleedde, waarvan de laatste zes jaar voorzitter. Wim van Vliet heeft de laatste jaren een adviesbureau voor de tweewielerbranche. Maar daarvoor runde hij 25 jaar lang een fietsenzaak in Castricum. Hij viel daarmee vooral op door zijn vooruitstrevende manier van ondernemen en zijn visie op de tweewielerbranche.

Het was de eerste ledenvergadering na de fusie van de BOVAG-afdeling Tweewielerbedrijven met de Nederlandse Christelijke Bond van Rijwiel- en Motorhandelaren per 1 januari 2003. De leden kozen daarom ook een nieuw bestuur: Eefje Klein-van Roekel, Gerard van Kortenhof, Jo Verhallen, Klaas Weerstand, Herman Lucas, Raphael van Zanten, Pieter Diesveld en Jan Wisse werden allen unaniem verkozen.

De BOVAG-afdeling Tweewielerbedrijven verenigt in totaal 1853 tweewielerbedrijven. Het grootste deel, zon 1600 bedrijven verkoopt, onderhoudt en repareert fietsen, vaak ook snor- en bromfietsen, 255 bedrijven verkopen, onderhouden en repareren motorfietsen. Samen maken de bedrijven een omzet van bijna 1,5 miljard euro. Ze bieden werkgelegenheid aan ca. 6000 mensen.

Deel: ' Wim van Vliet nieuwe voorzitter BOVAG-afdeling Tweewielerbedrijven '