Microsoft start interactieve introductie Windows 2000 met de "Web Challenge"

De Windows 2000 Challenge: een spannende Internet-speurtocht van 2000 minuten, op zoek naar O.E.G.

Schiphol-Rijk/Brussel, 1 februari 2000 - Microsoft lanceert op 17 februari a.s. officieel het nieuwe besturingssysteem Windows 2000. De laatste 2000 minuten tot aan dit belangrijke moment wil Microsoft Benelux op een heel bijzondere manier aftellen. Op woensdag 16 februari om 10.00 uur start de Windows 2000 Challenge: een uitdagende zoektocht in cyberspace, waaraan iedereen met toegang tot Internet kan deelnemen en kans maakt op fantastische prijzen.

O.E.G.
De Windows 2000 Challenge is een zoektocht over het net, die 2000 minuten gaat duren. De deelnemers gaan op zoek naar een stuk intelligente software met emoties, O.E.G. (Onafhankelijk Emotioneel Geheugen) genaamd. OEG is in het geheim ontwikkeld door Sophie Lebon, een briljante computerprogrammeur. Zij is erin geslaagd om een programma te creëren dat 'leeft', met een eigen bewustzijn, met vragen over zichzelf en over de wereld. Sophie is zich bewust van de potentiële mogelijkheden van OEG, maar ziet ook in dat er gevaren schuilen in de vermogens van OEG. Daarom is OEG goed beveiligd en heeft Sophie het bestaan van OEG de afgelopen tijd angstvallig geheim gehouden. Maar OEG is er toch in geslaagd te ontsnappen en zwerft nu ergens op Internet, waarbij het zichzelf aan het ontwikkelen is, zowel intellectueel als emotioneel. Welke gevolgen dit precies zal hebben, is onduidelijk. Sophie is wanhopig. Een ding is zeker: OEG moet gevonden worden. Dit is dan ook de opdracht aan de deelnemers: vind OEG en ontdek het geheim van deze software, voordat het te laat is. Te laat? Maar waarvoor dan? De deelnemers zoeken stukje bij beetje de antwoorden op dit mysterie via het web bij elkaar, waarbij ze allerlei puzzels moeten oplossen en op een slimme manier achter informatie moeten zien te komen.

Wie slim speelt, snel begrijpt wat er aan de hand is en de gegeven 2000 minuten optimaal benut, maakt kans om winnaar te worden van de eerste grote computeruitdaging van deze eeuw, de Windows 2000 Challenge, met als hoofdprijs: 20.000 euro. Naast deze hoofdprijs zijn er vele andere prijzen te winnen, uiteenlopend van PC's en boeken, tot scanners en software.

www.windows2000challenge.com.
Deze leuke, leerzame, soms ingewikkelde en spannende uitdaging begint op woensdag 16 februari 2000 om 10.00 uur 's ochtends en eindigt op donderdag 17 februari tijdens de officiële introductie van Windows 2000 in San Francisco.

Wie mee wil doen aan de Windows 2000 Challenge kan zich vanaf woensdag 2 februari inschrijven op www.windows2000challenge.com. Op woensdag 16 februari wordt het startsein gegeven en vanaf dat moment tot aan het einde op 17 februari kan er gestart worden, maar wie vanaf het eerste uur meedoet maakt wel de meeste kans de hoofdprijs in de wacht te slepen.

Uitgebreide mediacampagne
De Windows 2000 Challenge is een onderdeel van de totale mediacampagne rondom de introductie van Windows 2000. Met opmerkelijke advertenties in de media, tv- en radiocommercials en webadvertenties, wordt Microsoft Windows 2000 onder de aandacht van het publiek gebracht. Met de totale campagne, die gericht is op het creëren van een band met het product en het belichten van de voordelen vanuit zakelijk perspectief, is in de Benelux een bedrag van enkele miljoenen guldens gemoeid.

De campagne bestaat uit drie fasen. In de eerste fase wordt aandacht gecreëerd voor Windows 2000 met tv-commercials en de Windows 2000 Challenge. Deze commercials benadrukken de interactie en de mogelijkheden voor zakelijk Internet-gebruik. In de tweede fase, op 16 en 17 februari, worden radiocommercials uitgezonden die inspelen op de actualiteit van de Windows Challenge en die een nu-of-nooit gevoel zullen oproepen rond de lancering. In de derde fase, de periode na de lancering, zullen met behulp van advertenties in (vak)tijdschriften de zakelijke voordelen van het nieuwe besturingssysteem worden doorvertaald naar specifieke doelgroepen.

Over Windows 2000
Het Microsoft Windows 2000 platform is bij uitstek geschikt voor de nieuwe generatie zakelijke automatiseringsoplossingen en voorziet in alle behoeften van klanten, uiteenlopend van laptops en desktops tot high-end, geclusterde servers. Met dit besturingsplatform kunnen organisaties hun bedrijf geschikt maken voor Internet, met een betrouwbare, beheerbare infrastructuur die geoptimaliseerd is voor zowel bestaande als nieuwe hardware. Meer informatie over Windows 2000 is te vinden op http://www.microsoft.com/windows2000/. Windows 2000 Professional, Windows 2000 Server en Windows 2000 Advanced Server zullen op 17 februari 2000 beschikbaar zijn. Windows 2000 Datacenter Server wordt 90 tot 120 dagen later verwacht.

Illustraties
Illustratiemateriaal is op aanvraag verkrijgbaar.

Microsoft
Microsoft (NASDAQ: MSFT) is opgericht in 1975 en is marktleider op het gebied van software voor privé- en zakelijk computergebruik. Het bedrijf levert een brede reeks aan producten en diensten die ontwikkeld zijn om mensen meer mogelijkheden te bieden tot een prettiger en gemakkelijker gebruik van de computer, ongeacht waar, wanneer en hoe zij dat willen.

Deel: ' Windows 2000 Challenge is spannende Internet-speurtocht '