(khn logo)

Finale "Het Lekkerste Broodje van Nederland 1998"

Persbericht Stichting Aktiviteiten IJsfrica Nederland, 5 januari 1999

Amsterdam – 5 januari 1998 - Unfara Samsuria van Hems Schiphol met de creatie Bezinning is winnaar in de finale van "Het Lekkerste Broodje van Nederland 1998" in de categorie Catering/Grootkeuken. In de categorie Horeca ging de eerste prijs, "de Hanos Bokaal", naar M. Vielink van Cafetaria De Roode Vos te goor met de creatie t’Wentse Haagje. Deze vakwedstrijden, georganiseerd door de Stichting Aktiviteiten IJsfrica Nederland, vonden onder grote publieke belangstelling plaats op maandag 5 januari tijdens de Horecava in Amsterdam.

De belangstelling voor de jaarlijkse vakwedstrijd om "Het Lekkerste Broodje van Nederland" was dit keer groter dan ooit. In totaal hadden zich ruim 150 kandidaten aangemeld, waarvan er door middel van landelijke voor-rondes en halve finale’s er twaalf per categorie werden geselecteerd voor de grote finale in de RAI. De hier gepresenteerde ‘verwenbroodjes" waren stuk voor stuk van hoog culinair niveau en toonden aan dat de creativiteit van de deelnemers nog lang niet uitgeput is. Het Voorlichtings Bureau Brood, Greenery International en de Productschappen Vee, Vlees en Eieren reikten een beker uit met een eervolle vermelding.

Jury voorzitter in de categorie Catering/Grootkeuken was de heer H. van der Plas, hoofd voedingsdienst zorg centrum "de Schutse" en in de categorie Horeca de heer J. van der Weerd, voorzitter van de Stichting Aktiviteiten IJsfrica Nederland.

De overige winnaars van "Het Lekkerste Broodje van Nederland 1998" in de categorie Catering/Grootkeuken zijn geworden: 2e prijs Khalid Benyahaya van Hems Schiphol te Amsterdam 3e prijs R.A.Koesoemajati van even eens Hems Schiphol te Amsterdam en in de categorie Horeca: 2e prijs Claudia Wamerdam van Haagland College te den Haag 3e prijs Peter v.d. Meer van Kleyweg koffiehuis te Delft

De vakwedstrijden worden mede mogelijk gemaakt door hoofdsponsor Hanos Horecagroothandelscentrum, en de subsponsors Voorlichtings Bureau Brood, Greenery International, de Productschappen Vee, Vlees en Eieren en de RAI. "Het Lekkerste Broodje van Nederland" is dit jaar voor de 15e keer georganiseerd door de Stichting Aktiviteiten IJsfrica Nederland.

Noot voor de redaktie, niet voor publikatie:

Voor nadere informatie gelieve kontact op te nemen met: Stichting Aktiviteiten IJsfrica Nederland, Johan van der Weerd, Telefoonnummer: 0525-63 13 79 of 06-531 509 57

Koninklijk Verbond van Ondernemers in het Horeca- en Aanverwante Bedrijf

Pelmolenlaan 10, 3447 GW Woerden Postbus 566, 3440 AN Woerden Telefoon 0348 - 489489 Fax 0348 - 489400 E-mail ledenservice@kon-horeca.nl

Deel: ' Winnaars "Het Lekkerste Broodje van Nederland 1998" '