Hewlett-Packard persbericht

WINST HEWLETT-PACKARD STIJGT 34 PROCENT

Amstelveen, 18 mei 1999 - Hewlett-Packard rapporteert een winststijging van 34 procent over het tweede kwartaal van 1999. De omzet steeg met 3 procent en de orders namen met 10 procent toe ten opzichte van hetzelfde kwartaal van verleden jaar.

De kwartaalomzet bedroeg 12,4 miljard dollar en de nettowinst 918 miljoen dollar. Lew Platt, President van HP, kwalificeerde de kwartaalresultaten als goed. Vooral de toename van de orders vanuit het verre Oosten is bemoedigend en duidt op een verbetering van het economisch klimaat.

Zoals eerder aangekondigd, wordt Hewlett-Packard gesplitst in een computerbedrijf en een test- en meetbedrijf. De omzet van het computer- en printerbedrijf bedroeg 10,5 miljard dollar en van het meetbedrijf 1,9 miljard dollar.

Hewlett-Packard levert één van de breedste productportfolio's op het gebied van informatie-technologie. Naast computersystemen heeft HP software, randapparatuur, complete Internet- en intranetoplossingen, communicatieproducten en test- en meetapparatuur. Met 122.800 werknemers en een omzet van circa 47 miljard dollar is het bedrijf één van de grootste computerleveranciers ter wereld. In Nederland heeft HP vijf vestigingen, waar zo'n 3000 mensen werken. Over 1998 bedroeg de omzet van Hewlett-Packard Nederland B.V. circa 2 miljard gulden.

Dit bericht is in het Engels beschikbaar via: NewsDesk

Deel: ' Winst Hewlett-Packard stijgt 34 procent '